Meta, compania-mamă a Facebook, a revenit la o creştere de două cifre a veniturilor pentru prima dată de la sfârşitul anului 2021 şi a prognozat o creştere mai bună decât se aştepta în trimestrul curent, ceea ce a dus la o creştere a acţiunilor sale cu până la 8%, într-un semn că recesiunea din domeniul publicităţii digitale se atenuează.
Meta a precizat că se aşteaptă ca veniturile pentru trimestrul curent să se situeze între 32 şi 34,5 miliarde de dolari - mult peste aşteptările analiştilor de 31,1 miliarde de dolari.
Veniturile din al doilea trimestru au crescut cu 11%, la 32 miliarde de dolari, peste aşteptările analiştilor, care estimau o creştere la 31,03 miliarde de dolari.
Directorul general Mark Zuckerberg a încercat să revigoreze compania după o perioadă de creştere slabă, probleme macroeconomice mai ample şi îngrijorări ale investitorilor cu privire la pariul său costisitor pe metavers.
În acest scop, în ultimele şase luni, compania a trecut printr-o restructurare majoră, inclusiv prin aplatizarea structurii sale de conducere şi concedieri care au afectat aproximativ 20.000 de angajaţi, în ceea ce Zuckerberg a numit "anul eficienţei".
Venitul net a crescut cu 16%, la 7,8 miliarde de dolari, faţă de aşteptările consensuale de o creştere la 7,4 miliarde de dolari. Cu toate acestea, costurile au crescut cu 10%, la 22,61 miliarde de dolari, parţial din cauza cheltuielilor juridice în valoare de 1,87 miliarde de dolari şi a unor taxe de restructurare de 780 milioane de dolari. În luna mai, Meta a fost sancţionată cu o amendă de 1,2 miliarde de euro de către UE pentru încălcări ale confidenţialităţii.