Eveniment

La o lună de la finalizare, Centrul de Management al Situaţiilor de Urgenţă Bucureşti e nefuncţional

La o lună de la finalizare, Centrul de Management al...

Autor: Radu Tutulan

28.12.2016, 16:15 105

,,Primăria Capitalei a realizat o clădire, pe care a şi dotat-o la standarde foarte înalte, la Centrul de Management al Situaţiilor de Urgenţă. Rămâne ca cele două ministere care trebuie să populeze prin instituţiile pe care le au, şi anume Ministerul Sănătăţii şi Ministerul de Interne, să transfere personalul în această clădire, lucru care sper să se încheie cât mai curând posibil. Responsabilitatea municipalităţii s-a încheiat, clădirea este funcţională chiar şi acum dacă s-ar muta Salvarea, SMURD-ul, IGSU sau reprezentanţii companiilor de utilităţi", a declarat Gabriela Firea.

Primarul general a mai spus că a discutat cu reprezentanţii celor două ministere şi le-a cerut să stabilească un calendar pentru concentrarea activităţilor de intervenţie de urgenţă în noul centru, dar până acum nu s-a stabilit nimic concret.

,,Au spus că aşteaptă instalarea Guvernului, să aflăm care este noul ministru al Sănătăţii, noul ministru de Interne, pentru că sunt necesare nişte ordine de ministru pentru mutarea efectivă a personalului acestor instituţii", a mai spus edilul.

Aşadar, în cazul în care în cursul nopţii de marţi spre miercuri, în Capitală ar fi avut loc un seism major, echipele de intervenţie ar fi acţionat disparat, fără a exista, cel puţin în prima fază a intervenţiei, un punct central de comandă care să reunească SMURD, Salvarea Bucureşti Ilfov, Pompierii, Poliţia Rutieră, Poliţia Naţională şi Poliţia Locală.

Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă are o suprafaţă totală de peste 6.000 metri pătraţi şi este structurat pe trei niveluri. Acesta cuprinde spaţii funcţionale în care se pot desfăşura activităţile de specialitate - sala operaţională, sala Comitetului Municipal pentru Situaţii de Urgenţă şi sala secretariatului tehnic. Sistemul Informatic Integrat, aflat la baza centrului de comandă şi control, este menit să asigure coordonarea centralizată a instituţiilor implicate, făcând posibilă vizionarea tuturor resurselor disponibile pe staţiile de lucru şi pe un ecran unic de mari dimensiuni, situat în sala operaţională. Prin acest sistem informatic se asigură inclusiv alertarea şi avertizarea populaţiei prin mesaje difuzate pe panourile stradale, afişajele electronice ale Metrorex, sirene sau mesaje SMS. De asemenea, este menit să asigure comunicarea cu mass-media, fiind locul unde ar trebui să se centralizeze informaţiile din teren.

Costurile de realizare şi dotare a Centrului Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă au fost de aproximativ 40 de milioane de euro, bani achitaţi integral din bugetul Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO