Eveniment

Mai multi bani de la BEI pentru podul Calafat - Vidin

02.06.2004, 00:00 12

Banca Europeana de Investitii (BEI) a decis majorarea imprumutului pe care il va acorda pentru realizarea celui de-al doilea pod peste Dunare intre Romania si Bulgaria, de la 50 de milioane de euro, la 70 de milioane de euro, a anuntat ieri agentia de presa bulgara BNN.
Valoarea lucrarilor pentru realizarea podului peste Dunare, care va lega orasele Calafat si Vidin (Bulgaria), sunt estimate la peste 200 de milioane de euro, Guvernul de la Sofia urmand sa finanteze infrastructura de pe teritoriul bulgar, in timp ce Cabinetul de la Bucuresti va acoperi lucrarile de constructie din partea romana.
Guvernul roman a aprobat recent proiectul de realizare a infrastructurii de pe teritoriul Romaniei a podului, valoarea lucrarilor fiind evaluata la 48,2 mil. euro. Finantarea se va asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, precum si din credite externe si din alte surse.
Cea mai mare parte a fondurilor (41,8 mil. euro) este reprezentata de lucrarile de constructii si montaj. Romania va finanta, de asemenea, studiile si proiectul tehnic pentru infrastructura conexa podului, pe malul romanesc.
Podul face parte din coridorul de transport pan-european numarul patru, care va traversa Germania, Cehia, Austria, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia. Acordul privind construirea acestuia a fost semnat de autoritatile de la Bucuresti si Sofia in anul 2000.
Noul pod va avea o autostrada cu doua benzi pe sens si cate o cale ferata in fiecare sens. Punctul de control pe linia de cale ferata va fi in Bulgaria, in timp ce autoritatile din Romania vor monitoriza traficul rutier.
Modul de distributie a veniturilor obtinute prin taxele vamale va depinde de contributia fiecarui stat la constructia podului si a infrastructurii aferente. Podul va avea o lungime de 1.250 de metri, iar constructia sa va da posibilitatea crearii a 1.200 de locuri de munca. Lucrarile de constructie sunt prevazute sa inceapa in iulie 2004.
In prezent, intre Bulgaria si Romania exista un singur pod peste Dunare, cu o cale ferata si o sosea cu doua sensuri care uneste localitatile Ruse si Giurgiu, considerat nesatisfacator pentru traficul aflat in continua crestere. miruna.lebedencu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO