Eveniment

Metro: Nu am impus producatorilor anumite preturi

10.03.2008, 19:20 28

Grupul german Metro sustine ca nu a fost implicat in acorduri de impunere a preturilor sau in alte practici ilegale, dupa ce producatorii de alimente au acuzat retailerii ca folosesc practici discriminatorii care reduc substantial profitul furnizorilor si determina cresterea preturilor.
"Nu am fost niciodata implicati in acorduri de impunere a preturilor sau alte practici ilegale (...). Preturile produselor comercializate in magazinele noastre sunt o rezultanta a interactiunii dintre cerere si oferta", potrivit Metro Group.
Producatorii sustin ca retailerii le impun sa nu isi vanda produsele sub pretul cu care acestea sunt comercializate in retelele moderne de comert.
Oficialii grupului sustin ca in Romania acordurile contractuale dintre producatori si retaileri sunt similare celor din alte state, iar negocierile cu furnizorii nu difera de cele ale altor retaileri internationali.
Reprezentantii Metro sustin ca firmele prin care grupul este prezent pe piata romaneasca nu pot furniza detalii privind acordurile contractuale din motive ce tin de competitie.
Metro este primul retailer care prezinta o pozitie oficiala in legatura cu acuzatiile producatorilor, ceilalti retaileri abtinandu-se de la comentarii. Grupul german este prezent in Romania prin intermediul companiei Metro Cash&Carry, care are 23 de magazine, si al operatorului de hipermarketuri Real, care a deschis pana in prezent 14 unitati.
Patronatele si sindicatele din industria alimentara au solicitat saptamana trecuta o ancheta confidentiala din partea Consiliului Concurentei care sa investigheze anumite practici ale retelelor de retail care pot fi considerate abuzuri. Consiliul a anuntat ca va continua sa monitorizeze evolutia retailului, aratand ca poate interveni numai daca mai multe firme exploateaza in mod abuziv o pozitie dominanta, demonstrata de indicatori precum cota de piata sau gradul de concentrare a pietei.

Comertul modern castiga teren
Formele moderne de comert, hipermarketurile, supermarketurile si magazinele de discount, au reprezentat anul trecut principalele locuri de cumparaturi pentru 55% dintre romani, piata locala avand cel mai rapid avans din Europa Centrala si de Est in ceea ce priveste ponderea acestor formate, potrivit studiului "Shopping Monitor Central & Eastern Europe 2008" realizat in 11 tari de firmele de cercetare GfK si Incoma. "Romania consemneaza cea mai importanta dinamica dintre pietele de retail in tranzitie. In timp ce cota de piata a magazinelor alimentare s-a diminuat cu peste 30% in patru ani (de la 51% in 2003 la 22% in 2007), hipermarketurile au crescut semnificativ in popularitate (de la 4% in 2003 la 29% in 2007). Magazinele de discount urmeaza la randul lor acest tipar, incpand de la zero in 2005 la 13% in 2007", se arata in studiu. Formatul care a castigat cel mai mult in popularitate anul trecut a fost hipermarketul, acesta fiind principala destinatie de cumparaturi pentru 29% dintre romani, comparativ cu doar 18% in anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO