Eveniment

onStrategy (#44) Cei 7 magnifici: Apple, Microsoft, Nvidia, Amazon, Alphabet (Google), Meta şi Tesla - partea a II-a

onStrategy (#44) Cei 7 magnifici: Apple, Microsoft,...

Autor: Sorin Anagnoste

20.10.2023, 12:39 162

În fiecare săptămână, newsletterul #onStrategy îşi propune să aducă o perspectivă clară asupra unor dintre cele mai importante ştiri şi tendinţe din lumea afacerilor şi tehnologiei, focusat pe patru domenii cheie: Strategy, Artificial Intelligence, Data şi Things happen

Strategy

Meta

Meta foloseşte inteligenţa artificială pentru a rafina şi personaliza conţinutul pe care îl primesc utilizatorii săi. Acest angajament de personalizare pune accentul pe furnizarea de conţinut personalizat prin intermediul platformelor Meta.

Sam Lessin a descris perfect cele 5 etape ale social media. Ultima etapă este reprezentată de "conţinutul generat de Inteligenta Artificiala (AI)". Pentru aceasta este nevoie de cipuri puternice, de unde şi investiţiile uriaşe ale Meta în centre de date şi cipuri.

Un domeniu cheie de interes pentru Meta este evoluţia instrumentelor sale de publicitate. Inteligenţa artificială are potenţialul de a revoluţiona acest spaţiu, preluând sarcini precum generarea de conţinut şi testarea A/B atât a textelor, cât şi a elementelor vizuale. Având în vedere competenţa Meta în scalarea unor astfel de capacităţi, compania este pregătită să fie lider în acest domeniu.

Este demn de remarcat faptul că abordarea publicitară a Meta este orientată în primul rând către implicarea iniţială a consumatorilor. Scopul lor este de a le prezenta consumatorilor produse, servicii sau aplicaţii noi, asigurându-se că aceştia devin conştienţi de ofertele cu care nu erau familiarizaţi până acum.

Această abordare experimentală este deosebit de propice integrării AI. Chiar dacă generarea de conţinut bazată pe AI poate avea unele costuri asociate, acestea sunt considerabil mai mici decât procesele bazate pe oameni. LINK

Amazon

Amazon integrează inteligenţa artificială (AI) în toate serviciile sale. În timp ce aplicarea directă a IA în sarcini orientate către consumatori, cum ar fi crearea de imagini şi texte, poate să nu fie imediat evidentă, Amazon Web Services (AWS) se evidenţiază ca un jucător important. AWS oferă acces în cloud la unităţi de procesare grafică (GPU) de mare putere, dintre care unele sunt utilizate pentru antrenarea modelelor de inteligenţă artificială. De exemplu, ori de câte ori un utilizator creează o imagine folosind MidJourney sau proiectează un avatar într-o aplicaţie dedicată, procesul de inferenţă AI este executat pe un GPU în cloud.

Cu toate acestea, procesele AI, în special inferenţa, vin cu costuri asociate. În termeni mai simpli, angajarea AI pentru a crea sau analiza ceva introduce cheltuieli suplimentare. Se anticipează că, pe măsură ce tehnologia avansează, aceste costuri vor scădea. Este probabil ca modelele de inteligenţă artificială să devină mai eficiente din punct de vedere al resurselor, iar cipurile care le alimentează se aşteaptă să se îmbunătăţească atât în ceea ce priveşte viteza, cât şi eficienţa. În plus, pe măsură ce serviciile cloud se dezvoltă şi se adresează unei game mai largi de produse, se aşteaptă ca acestea să beneficieze de avantajele economiilor de scară, maximizând astfel randamentul investiţiilor.

Cu toate acestea, măsura în care o abordare integrată full-stack ar putea avea un impact asupra costurilor rămâne un subiect de discuţie. Există, de asemenea, potenţialul de a transfera inferenţa AI către dispozitivele locale, reducând dependenţa de serviciile cloud.

Twitter, acum denumită X, are nevoie de un nou model de afaceri

Compania va începe un model de abonament de probă de 1 dolar în Noua Zeelandă şi Filipine:

"În cadrul acestui program, noii utilizatori vor trebui să îşi verifice numărul de telefon şi să plătească o taxă de 1 dolar dacă doresc să folosească funcţiile de bază, cum ar fi tweet-urile, retweet-urile, marcajele şi like-urile. Cei care nu plătesc vor putea folosi X doar în modul "doar pentru citire"." - LINK

Mi-am prezentat cazul în urmă cu un an: "Twitter ar trebui să-şi schimbe modelul de afaceri".LINK

Artificial Intelligence

The Techno-Optimist Manifesto, de Marc Andreessen. LINK

AI ne face mai productivi. LINK

Sursa: ETHAN MOLLICK

Un alt articol excelent din FT despre cum funcţionează AI-ul generativ. LINK

Cum foloseşte Google inteligenţa artificială pentru a combate inundaţiile, incendiile şi căldura extremă. LINK

 

Data

În 2022, în UE erau angajate 3,0 milioane de persoane cu studii în domeniul TIC. LINK

Cele mai mari ponderi de tineri în:

🇸🇰 Slovacia (83,8 %)

🇷🇴 România (82,4%)

🇭🇷 Croaţia (79,3%)

 

Tendinţe tehnologice emergente în Asia. LINK

 

Things Happen

 

Fabricarea iPhone 15 Pro Max costă 588 de dolari. LINK

Peter Thiel despre America:

"Companiile înfiinţate începând cu 1990 valorează peste 100 de miliarde de dolari. 11 sunt în SUA, 6 în China. Zero în altă parte".

Daily Mail este foarte activ & de succes pe TikTok. LINK

Profiturile Goldman Sachs au scăzut cu 36% după o retragere din sectorul bancar de retail. LINK

Ce articol interesant despre industria creditelor de carbon... în Zimbabwe. LINK

O înţelegere secretă pentru a pune o armă (puşcă) adevărată în "Call of Duty". LINK

Nimeni nu mai doreşte să lucreze în contabilitate. LINK

Vânzările de bere fără alcool cresc vertiginos în SUA. LINK

---

Citeşte restul analizelor pe https://newsletter.onstrategy.eu/

Sorin Anagnoste este Conferenţiar Univ. Dr. şi Prodecan în cadrul Facultăţii Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO