Eveniment

Oriflame intra si in farmacii

27.09.2004, 00:00 53

Farmaciile devin un canal de distributie tot mai utilizat de companiile de produse cosmetice. Dupa Garnier, L'Oreal si Romsar Cosmetics, si producatorul suedez Oriflame, companie de vanzari directe, a lansat o gama de produse de ingrijire a pielii care va fi distribuita si in farmacii.
Oriflame se asteapta ca, intr-un an, vanzarile prin acest canal sa ajunga la o pondere de 5%, maxim 10% din total vanzari. Compania are o cifra de afaceri anuala de circa 20 de mil.euro pe piata romaneasca.
"Acest canal reprezinta o forma alternativa de marketing, nu ne asteptam la volume foarte mari de vanzari. Farmaciile au avantajul prezinta o garantie in plus pentru consumatori, pentru ca nu orice producator poate sa vanda prin acest canal, precum si o mai mare expunere", spune Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.
 O alta companie de cosmetice care mizeaza pe farmacii ca si canal de distributie este Romsar Cosmetics, care a anuntat anul acesta ca intentioneaza sa-si creasca ponderea acestui canal in total vanzari de la 8% la 12%. De-asemenea L'Oreal a lansat anul trecut gama Vichy, de produse destinate persoanelor cu afectiuni ale pielii, vanduta exclusiv prin farmacii.
 "Anul trecut, in perioada 15-24 decembrie farmaciile au avut volume de vanzari foarte mari de cosmetice, datorita persoanelor care cumparau cadouri pe ultima suta de metri cand restul magazinelor erau inchise", mai spune Tatoiu.
De la inceputul anului viitor, compania Oriflame va lansa o platforma de comenzi online si intentioneaza sa se concentreze mai mult pe segmentul de varsta de 35 de ani, dupa ce pana in prezent s-au axat pe segmentul 40-45 de ani.



 



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO