Eveniment

Primăria Capitalei a lansat concursul pentru ocuparea funcţiei de administrator public al oraşului

Primăria Capitalei a lansat concursul pentru ocuparea...

Autor: Radu Tutulan

04.05.2017, 17:59 395

Candidaţii care doresc să ocupe funcţia de administrator public al Capitalei trebuie să aibă studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, vechime de cel puţin trei ani într-o funcţie de conducere, abilităţi de comunicare şi adaptabilitate la situaţii neprevăzute, capacitate de analiză şi sinteză, capacitate de exprimare în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, cel puţin la nivel mediu, precum şi aptitudini legate de procesul decizional, de organizare şi coordonare.

În concurs sunt acceptat atât cetăţenii români, cât şi cei ai altor state membre UE, sau care aparţin Spaţiului Economic European, sau care au domiciliul în România. În schimb, nu sunt acceptaţi candidaţii care au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, de fals ori a unor fapte de corupţie.

Cei interesaţi să participe la acest concurs au timp până la data de 18 mai să depună dosarul de concurs la Direcţia de Management a Resurselor Umane din cadrul Primăriei Capitalei.

Acest dosar trebuie să conţină o cerere de înscriere în concurs, o copie a actului de identitate sau a unui alt document de identitate, copii ale documentelor care atestă nivelul de studiilor şi a experienţei profesionale, adeverinţă care atestă vechimea în muncă, declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale, adeverinţă medicală care să ateste că este apt pentru ocuparea acestei funcţii şi un CV.

Până la data de 23 mai se va face o analiză a dosarelor, iar cei admişi vor susţinte, pe 25 mai, la ora 11:00, o probă scrisă. Cei care vor trece şi de această etapă vor mai avea, la patru zile după afişarea rezultatelor la proba scrisă, un interviu cu reprezentanţii comisiei de concurs. Pentru a promova cele două testări, fiecare candidat trebuie să obţină cel puţin 70 de puncte, iar rezultatul final va reprezenta o medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu.

Din bibliografia pentru concurs fac parte Constituţia României şi 38 de legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenţă, hotărâri de guvern sau hotărâri ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Printre acestea se numără, de exemplu, Legea administraţiei publice locale şi Legea privind transparenţa decizională în administraţia publică.

"Administratorul public poate organiza, coordona şi gestiona activitatea Primăriei Municipiului Bucureşti, fiind un partener al managementului la vârf în procesul de adoptare a deciziilor strategice. Primarul general al municipiului Bucureşti poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite. Administratorul public îndeplineşte orice alte atribuţii specifice postului, încredinţate de primarul general al Municipiului Bucureşti prin act administrativ, notă internă, sau care rezultă din modificările legislative care reglementează domeniul de competenţă", se arată într-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, prin care s-a decis înfiinţarea acestui post.

Conform expunerii de motive, semnată de primarul general, Gabriela Firea, "administratorul public reprezintă o funcţie specifică administraţiei publice locale care s-a consolidat, de-a lungul timpului, în ţări care dispun de o administraţie modernă şi eficientă, scopul introducerii acestei funcţii fiind acela de a profesionaliza administraţia locală prin îmbunătăţirea şi fluidizarea sistemului de furnizare a serviciilor către cetăţeni".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO