Eveniment

Primăria unui sat din judeţul Alba a lansat o aplicaţie de mesagerie pentru comunicarea dintre autorităţi şi cetăţeni

Primăria unui sat din judeţul Alba a lansat o...

Autor: Andreea Tobias

06.05.2020, 14:50 244

O aplicaţie ce le permite oamenilor să sesizeze orice problemă care apare în contextul relaxării măsurilor este oferită în Ciugud, judeţul Alba, primul „smart village” din România.

Aplicaţia este pusă la dispoziţia oamenilor de Primăria Ciugud şi permite transmiterea oricărei sesizări sau probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii COVID-19.

Aplicaţia poate fi instalată gratuit pe telefonul mobil şi cetăţenii pot transmite o sesizare în doar câteva secunde, iar mesajul ajunge în timp real la echipa Primăriei.

De asemenea pot fi transmise către cetăţeni sfaturi, informări sau avertizări.

Aplicaţia City Health este pusă la dispoziţia Primăriei Ciugud gratuit de către o companie de software din Cluj, în baza unui parteneriat care are ca scop testarea şi îmbunătăţirea acestei platforme.

Pentru început, cetăţenii din Ciugud pot raporta probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii COVID-19, urmând ca ulterior să existe posibilitatea de raportări ample privind orice fel de probleme edilitare.

„Comuna Ciugud este un promotor activ al conceptului Smart Village care presupune în primul rând ca administraţiile locale să devină <smart>, digitalizând serviciile publice oferite. Pandemia de la nivel mondial ne-a arătat în această perioadă că trebuie să facem paşi rapizi spre digitalizare şi să folosim tehnologia în beneficiul cetăţenilor. Accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetăţean doar un simplu click. Acesta este motivul pentru care la Ciugud suntem deschişi oricărui parteneriat cu cei care vor să dezvolte sau să testeze în comunitatea noastră soluţii inteligente pentru îmbunătăţirea serviciilor publice”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.

Platforma City Health permite relaţionarea la distanţă între cetăţeni şi administraţia locală, pentru a rezolva problemele comunităţii. Prin intermediul CityHealth, cetăţenii pot raporta (mesaje text, poze - inclusiv cu geolocaţie) problemele cu care se confruntă şi pot solicita mai uşor asistenţă din partea administraţiei inclusiv când au nevoie de suport în situaţii speciale, precum izolarea la domiciliu.

Administraţia locală preia solicitările simplu, prin notificările din platformă, şi poate interveni pentru rezolvarea situaţiilor sesizate.

Tot prin platforma City Health, primăriile au posibilitatea să anunţe rapid cetăţenii atunci când oraşul are situaţii care limitează traficul sau accesul la anumite zone, ori când sunt luate decizii legate de funcţionarea oraşului care îi implică pe locuitori şi vizitatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO