Eveniment

Programul de guvernare al PNL: Fonduri UE pentru turism şi reguli de marketing în promovare

Programul de guvernare al PNL: Fonduri UE pentru turism...

Autor: Mihai Gongoroi

24.10.2019, 15:03 238

Politicile din Programul de guvernare al PNL în materie de turism prevăd alocarea de fonduri europene din bugetul UE 2021-2017 şi introducerea unor reguli de marketing turistic în execuţia bugetului de promovare turistică a României, printre altele.

„Anul 2020 va aduce normalitatea în modul de promovare turistică a României. Bugetul de promovare turistică va fi alocat promovării externe (în cele 3 categorii de pieţe potenţiale) şi promovării turismului domestic, până când OMD-urile (n.r. Organizaţii de Management al Destinaţiilor turistice, înfiinţate în 2017) vor prelua această componentă a marketingului turistic”, se arată în programul de guvernare al PNL.

Totodată, acesta menţionează că o destinaţie turistică nu poate fi competitivă în absenţa unei OMD şi că cadrul legislativ actual blochează crearea şi funcţionarea OMD-urilor după normele şi regulile OMD-urilor echivalente din UE, SUA sau Canada.

PNL spune că Guvernul Orban va purcede la modificarea legii 275/2018 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, astfel încât procesul de înfiinţare, funcţionare şi acreditare a OMD-urilor să fie în concordanţă cu recomandările Organizaţiei Mondiale a Turismului (UNWTO).

Pe parcursul anului viitor vor fi demarate, la nivel local, acţiuni de promovare a importanţei OMD-urilor şi modului de funcţionare a acestora. „Un tool-kit cu documente de bază şi asistenţă specializată va ajuta autorităţile locale şi partenerii acestora să facă primii paşi pentru înfiinţarea OMD”.

Ponderea din buget alocată turismului se va stabili împreună cu reprezentanţii mediului privat şi va ţine cont atât de dinamica turismului actual, cât şi de interesele de promovare externă a imaginii României, potrivit documentului PNL.

Politica PNL pentru turism mai prevede, de asemenea, ca acţiuni suplimentare pentru 2020: introducerea în dezbatere publică a Legii Turismului, într-un variantă proprie PNL; digitalizarea procesului de acreditare a structurilor de primire turistică şi de licenţiere a agenţiilor de turism; sprijinirea rezolvării crizei forţei de muncă din turism prin acţiuni, împreună cu mediul privat, de prezentare a ofertei de locuri de muncă în turism în comunităţile de limba română din jurul României şi de susţinere a extinderii învăţământului dual; şi realizarea documentaţiei preliminare pentru regenerarea urbană a staţiunilor turistice de interes naţional aflate în proces avansat de degradare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO