Eveniment

Reducerile conteaza din ce in ce mai mult in incasarile magazinelor

Reducerile conteaza din ce in ce mai mult in incasarile magazinelor

Reducerile pornesc de la 20% si pot ajunge si la 80%

14.08.2006, 19:25 66

Perioada reducerilor aduce cel putin 10% din cifra de afaceri a comerciantilor, iar volumele de vanzari ajung sa fie duble fata de media anuala. Cel mai important rol al reducerilor ramane insa popularizarea brandurilor, spun jucatorii din domeniu.
In lunile de reduceri, magazinele din Romania devin un "furnicar", desi aglomeratia nu este comparabila cu cea din strainatate unde clientii se bat pur si simplu pe produse. In Romania, reducerile se aplica in mod oficial de doua ori pe an, in perioadele martie-aprilie si august-septembrie, in restul anului comerciantii avand posibilitatea sa desfasoare vanzari la preturi promotionale.
Reducerile pornesc de la 20% si pot ajunge si la 80% in unele cazuri, insa se aplica indeosebi la haine si accesorii si mai putin la electrocasnice sau bijuterii, asa cum se intampla in strainatate.
Adusa pentru prima data de magazinele care comercializeaza branduri straine, moda reducerilor incepe sa prinda si la producatorii autohtoni.
"Vanzarile au crescut in volum cu 200% in aceasta perioada de reduceri. Estimam la inceputul anului ca 25% din cifra de afaceri sa reprezinte valoarea vanzarilor din perioada de reduceri iarna plus vara", spune Olivera Mihet, directorul de marketing al companiei Staff Collection, care opereaza lantul de magazine House of Art. Firma detine 50 de magazine la nivel local si si-a bugetat o cifra de afaceri de 17 mil. euro pentru acest an.
Politica firmei include discount-uri de pana la 70% in sezonul de reduceri, miscare care aduce cresteri considerabile ale volumelor de vanzari. "Reducerile reprezinta o politica internationala, care se practica in intreaga lume", explica Mihet. Altfel spus, orice companie care vrea sa isi faca simtita prezenta pe piata trebuie sa se alinieze la tendintele mondiale, mai ales cand este vorba de produse care se schimba de la un sezon la altul.
"Reducerile iti dau oportunitatea de a-ti face cunoscut brandul", spune Alina Radantu, marketing manager al grupului Solmar, care detine franciza pentru magazinele Mango, Promod, Castro si +it (unde se comercializeaza produse sub branduri celebre precum D&G, Just Cavalii sau Versace).
Ea estimeaza ca volumul vanzarilor in magazinele detinute de companie a crescut cu 60% in perioada reducerilor. Mai mult, Radantu spune ca vanzarile in perioada reducerilor reprezinta 47% din cifra de afaceri anuala a firmei.
"Fluxul clientilor din perioada de reduceri este datorat si faptului ca in vitrina este afisat un ' -70%'", spune ea. Compania detine la nivel local sapte magazine (trei Mango, dintre care doua in Bucuresti si unul in Timisoara, doua Promod, un Castro si un +it, toate in Capitala), cu un total de 150 de angajati, si a realizat o cifra de afaceri de 7,5 mil. euro anul trecut.
"Nu stiu cine nu face reduceri in aceasta perioada (suntem doar si obligati sa avem reduceri), poate doar buticurile din colt de strada nu le practica (unde oricum implementarea unui concept de marketing lipseste cu desavarsire)", spune reprezentanta Solmar. Ea estimeaza ca in viitorul apropiat toate magazinele de profil vor practica acest tip de marketing.
Parerea retelelor de magazine este sustinuta si de reprezentantii centrelor comerciale.
"Traficul creste in magazinul Unirea cu 25-40% in perioadele de reduceri sau de sarbatori", spune Cosmin Udor, director de marketing al centrului comercial Unirea Shopping Center.
Acesta considera ca fluxul crescut al clientilor care trec pragul centrului comercial in aceasta perioada are un impact pozitiv si asupra altor magazine din perimetru, carora le cresc indirect vanzarile.
In unele locatii care practica reduceri, produsele nici nu se mai probeaza din cauza cozilor de la cabine, ci se cumpara direct.
"Vanzarile au crescut cu aproximativ 50% in perioada de reduceri", spune Radu Aurelian, director general al Erros Fashion, firma care detine magazinele Erros. Potrivit acestuia, vanzarile in perioada reducerilor reprezinta cam 10% din cifra de afaceri anuala a firmei.
Erros Fashion detine opt magazine la nivel local, urmand sa mai deschida inca doua pana la sfarsitul anului, in Ploiesti si Sibiu. Extinderea va necesita o investitie de 70.000 de euro.
"In ultima luna a unui sezon, cantitatea de produse existenta in magazine va trebui vanduta (lichidata), iar singurul mod de a atrage clientii este pretul", explica Aurelian. El spune ca produsele ramase nu pot fi vandute in urmatoarele sezoane, deoarece nu mai sunt la moda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO