BenQ România, subsidiara locală a producătorului taiwanez de electronice, ţinteşte pentru anul în curs vânzări totale de circa 10 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2013, mizând pe rezultatele obţinute în primul semestru. „BenQ a înregistrat în prima jumătate a anului vânzări în creştere cu 15% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013 pe piaţa locală. Pentru anul în curs, estimăm un avans al vânzărilor de 10%, până la aproximativ 10 milioane de euro”, a declarat pentru ZF Dragoş Salamac, Country Head BenQ pentru România. În al doilea trimestru al anului, vânzările locale ale companiei pe segmentul de proiectoare s-au dublat faţă de perioada corespunzătoare din 2013, Campionatul Mondial de fotbal din Brazilia fiind unul dintre principalele motoare de creştere. BenQ a rămas astfel lider pe piaţa locală de proiectoare cu o cotă de 49,3%, potrivit datelor publicate de compania de analiză FutureSource Consulting. “Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia a fost un vector important al pieţei, aducând creşteri ale vânzărilor pe toate categoriile de proiectoare. În această perioadă am observat o tendinţă clară de creştere a vânzărilor de modele Home Cinema”, a precizat Salamac.
Compania taiwaneză a comercializat în perioada aprilie-iunie atât proiectoare profesionale, al căror preţ de raft este de aproximativ 35.000 de lei, precum şi produse premium din gama Home Cinema, care costă circa 7.500 lei, a adăugat el. Printre competitorii BenQ se numără Epson, Optoma, Sony, Vivitek şi Hitachi. În al doilea trimestru al acestui an, piaţa de video-proiectoare din România a înregistrat un avans de 44% din punct de vedere cantitativ şi de 52% din punct de vedere valoric, conform datelor FutureSource Consulting.