Eveniment

VEKA mizeaza pe afaceri mai mari cu 40%

28.10.2005, 20:20 21

VEKA Romania, filiala locala a producatorului german de profile din PVC pentru ferestre, mizeaza pentru acest an pe o crestere a cifrei de afaceri de circa 40%, pana la 9,5 milioane de euro.

"Aceasta crestere se datoreaza noului centru logistic pe care l-am deschis anul acesta, care ne-a permis sa facem mai multe livrari", spune Robert Post, directorul general al VEKA Romania.

VEKA a inaugurat ieri un centru logistic cu o suprafata de 10.000 de metri patrati la Ciorogarla, judetul Ilfov, in care a investit 1,5 milioane de euro. Compania a intrat pe piata romaneasca in 2000 si furnizeaza atat profile din PVC pentru ferestre, usi si jaluzele, precum si placi din material plastic.

Piata de profile PVC provenite din import este estimata de catre reprezentantii companiei la circa 100 de milioane de euro. "Anul acesta piata de import a crescut cu 30% datorita tendintei clientilor de a cumpara geamuri termoizolante si profile de calitate din strainatate", apreciaza Post.

"In Romania s-au montat foarte multe ferestre de slaba calitate, pentru ca pe 98% dintre romani i-a interesat mai mult pretul", adauga Post.

Geamul termoizolator, cunoscut la noi sub numele de termopan, este unul dintre materialele de constructii aparut pe piata romaneasca dupa 1990, care a reusit sa creeze de la zero o piata cu vanzari anuale de peste jumatate de miliard de euro. Afacerea a atras o gama larga de jucatori - circa 2.500 firme, potrivit unor estimari, dintre care unii chiar si din alte domenii de activitate, precum Oltchim Ramnicu Valcea, companie activa in industria chimica si petrochimica. Piata este astfel foarte fragmentata.

Printre principalii competitori pe piata se numara companiile Corina Gealan, Far Est si Suki, ambele din Bucuresti, sau Lipoplast Timisoara.

Piata de profil este de asteptat sa intre intr-o faza de sortare pe criteriul calitatii produsului finit, din perspectiva aderarii Romaniei in 2007 la structurile Uniunii Europene.

Rata de crestere globala a pietei nu va fi afectata de aceasta triere, in conditiile in care acum se estimeaza ca producatorii ce nu indeplinesc standardele de calitate corespunzatoare reprezinta 12 - 15% din cei existenti pe piata, iar ca volum numai 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO