Eveniment

Vinci-Aktor ar putea castiga 25 mil. euro in primul an de pe Comarnic-Brasov

Vinci-Aktor ar putea castiga 25 mil. euro in primul an de pe Comarnic-Brasov

Radu Berceanu, ministrul transporturilor: De aici intr-un an sper sa inceapa constructia, care va dura patru ani, astfel ca in 2014 sa putem circula pe autostrada.

13.05.2009, 20:04 78
 
Valoarea taxei de utilizare pe tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de 55 kilometri, va fi calculata in primul an de la finalizare dupa formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri. Astfel, un autoturism ar putea plati circa 1,9 euro pentru a parcurge distanta de la Comarnic la Brasov.
Suma pe care o va incasa consortiul a fost calculata in functie de taxa de utilizare a autostrazii la un numar mediu de 30.000 de autoturisme pe zi, cat este in prezent traficul pe DN1. Valoarea contractului de concesiune, care se va intinde pe o perioada de 30 de ani, se ridica la circa 1,5 miliarde de euro din care 1,18 mld. euro reprezinta costul total al lucrarilor de proiectare si constructie.
Castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a fost consortiul Vinci-Aktor, care a devansat ofertele consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd si consortiul Autostrada A3 Comarnic - Brasov, format din Bilfinger Berger - Porr.
„Consortiul castigator pentru autostrada Comarnic-Brasov a fost desemnat cel format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets si Aktor, care vor realiza proiectarea si constructia spatiilor comerciale si intretinerea de vara si iarna", a spus Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii.
Acesta este primul contract de constructie prin concesiune a unui tronson de autostrada, dar totodata si cea mai dificila autostrada realizata in Romania, avand in vedere ca din totalul de 55 de kilometri, 15 km sunt tunelurile duble.
Berceanu a declarat ca lucrarile de constructie vor incepe in 2010 si vor dura patru ani. „De aici intr-un an sper sa inceapa constructia, care va dura patru ani, astfel ca in 2014 sa putem circula pe autostrada", a afirmat Berceanu.
Potrivit ministrului, dupa expirarea contractului de concesiune, statul va avea posibilitatea sa prelungeasca perioada de administrare a autostrazii, sa organizeze o noua licitatie sau sa preia administrarea la compania de stat.
Asistenta tehnica pentru acordarea concesiunii a fost furnizata de consortiul Louis Berger, Credit Invest si Tuca Zbarcea si Asociatii, valoarea contractului fiind de 3,9 milioane euro.
Dana Galben, directorul Directiei de Concesiuni din Ministerul Transporturilor, a spus ca 80% din terenurile care vor fi expropriate apartin companiilor de stat Romsilva si Apele Romane si ca statul va plati firmelor constructoare, dupa finalizarea lucrarilor, 180 milioane de euro pe an, timp de 26 de ani.
Potrivit lui Galben, motivele pentru care celelalte doua consortii care au depus oferte finale au fost descalificate au fost, printre altele, faptul ca latimea podurilor nu respecta standardele, numarul spatiilor comerciale era prea mic, faptul ca oferta prevedea ca Ministerul Transporturilor sa suporte anumite costuri privind realizarea legaturilor la electricitate si ca perioada de constructie a fost mai mare fata de cea stabilita in caietul de sarcini.
Berceanu a mai spus ca Ministerul Transporturilor intentioneaza sa realizeze prin concesiune si alte autostrazi, cum ar fi Pitesti-Sibiu si centura mare a Capitalei, precum si unele tronsoane de cale ferata.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO