Eveniment

Vladescu: Nu exista o decizie pentru forma finala a taxei de inmatriculare

Vladescu: Nu exista o decizie pentru forma finala a taxei de inmatriculare

Sebastian Vladescu, ministrul finantelor: Nu exista inca o decizie pentru forma finala a taxei de prima inmatriculare. La Bruxelles au fost discutate aspectele tehnice ale taxei si exista o zona in care felul de aplicare a taxei sa fie impotriva regulamentului european.

02.02.2007, 18:53 10

Nivelul si modalitatea de aplicare a taxei de prima inmatriculare vor ramane aceleasi, cel putin pentru perioada urmatoare, urmand ca in urma colaborarii dintre Ministerul de Finante si oficialii Comisiei Europene sa se stabilieasca modificarile ce vor fi aduse.
"Nu exista inca o decizie pentru forma finala a taxei de prima inmatriculare. La Bruxelles au fost discutate aspectele tehnice ale taxei si exista o zona in care felul de aplicare a taxei sa fie impotriva regulamentului european", a declarat Sebastian Vladescu, ministrul finantelor publice.
Din punctul de vedere al Comisiei Europene, Romania are posibilitatea si datoria de a introduce o taxa cu caracter ecologic, un sistem de taxare care sa ajute Romania in demersul de protectie a mediului. Potrivit lui Vladescu, Comisia ar dori in primul rand ca discriminarea dintre un vanzator strain de masina second-hand si un vanzator roman sa fi eliminata.
"Vom pregati un document pentru urmatoarea sedinta a Guvernului pentru a explica care sunt posibilitatile pe care Romania le are, pornind de la mentinerea taxei actuale, cu riscul unei eventuale proceduri juridice, care sa duca ulterior la eliminarea taxei", a spus Vladescu. Aceasta a mentionat insa ca nu exista sanse ca variantele probabile pentru modificare sa includa si o eventuala eliminare a taxei ce a intrat in voigoare de la 1 ianuarie 2007.
Exista posibilitatea mentinerii taxei chiar cu riscul unor eventuale proceduri juridice care ar putea duce la eliminarea ei la un moment dat, introducerea unor componente care sa priveasca protectia mediului inconjurator sau chiar la eliminarea din start a acesteia. "Va trebui mentinuta insa o restrictie de intrare in tara a masinilor vechi si de calitate proasta", a mentionat Vladescu.
"In cursul discutiilor cu reprezentantii Comisiei europene s-a evidentiat o propunere, respectiv introducerea unei taxe anuale care sa aiba si o componenta ecologica, proiect cu care Comisia Europeana va veni probabil in martie. Scopul este de armonizare a taxei auto la nivel european", a adaugat ministrul finantelor publice.
Cu toate ca taxa ecologica ar fi cea mai facila varianta de taxare a masinilor poluante, aplicarea ei nu este foarte simpla datorita faptului ca o foarte mare parte din posesorii de autovehicule din Romania nu vor putea achita o asemenea impunere fiscala.
Potrivit lui Vladescu, taxa anuala de 15 euro pe acre o achita un posesor de Dacie la mometul actual ar creste la un nivel substantial mai mare, dar ca "nu exista inca o evaluare a taxei pe care o vor plati in cazul unificarii taxei".
"Trebuie avuti in vedere si acesti oameni care nu isi vor permite sa plateasca o asemenea taxa ecologica", a adaugat Vladescu.
In cadrul conferintei de presa ministrul finantelor publice a declarat ca se analizeaza de asemenea introducerea unei taxe si pentru vanzatorii de masini second-hand din Romania, astfel incat nu doar masinile rulate in alte tari sa fie supuse noului Cod fiscal.
Vizavi de problema introducerii unui cuantum de taxe care impovareaza populatia, Vladescu a declarat ca la momentul actual sistemul de taxare din Romania este din multe puncte de vedere cel mai avantajos din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO