Eveniment

Washington Post: Renault "marcheaza" cu modelul sau ieftin

31.01.2006, 20:40 14

In lumea constructorilor de automobile, guvernata de sintagmele "mai repede" si "mai stilat", Gerard Detourbet, directorul executiv al Renault, poate fi considerat unul din rebelii secolului 21, a scris The Washington Post, articol preluat de editia europeana a Wall Street Journal.

"Eu nu vreau sa fiu numarul unu. Vreau sa fiu cel mai ieftin", a declarat acesta recent. Desi vanzarile pe piata de automobile high-end ale companiei au urcat vertiginos, Detourbet a hotarat ca prioritate va avea dezvoltarea unor produse cat mai accesibile din punct de vedere financiar. Piata luata in vizor de francezi are un potential deosebit. Ea include mai ales tarile in curs de dezvoltare cu clase de mijloc in plina emancipare economica.

Lansarea de catre grupul francez a modelului Logan, o masina cam patratoasa si cu un pret de 6.400 de euro, a determinat o adevarata euforie in Romania si Rusia. In plus, saturati de masini scumpe dotate cu gadgeturi de ultima generatie pe care foarte putini le folosesc oricum, clientii europeni au asteptat chiar si trei luni pentru cheile unui Logan personal. Pietele pe care Loganul a fost atat de apreciat sunt printre cele mai bune si mai conservatoare din Europa: Franta, Germania si Spania.

"A fost o surpriza", a declarat Pascal Pozzoli, directorul unui dealer din sud-vestul Parisului. "Clientii fac parte din toate categoriile sociale si profesionale", a adaugat el. Unul din posesorii francezi ai modelului Logan, Jan Radzynski, fost inginer, acum simplu pensionar, a declarat ca Loganul este perfect pentru casa lui de vacanta din sudul Frantei. Pretul pe care il va plati pentru noua sa masina, cu echipare completa, va fi in jur de 9.800 de euro, mult sub pretul altor modele concurente de la Renault. In primele sase luni de la lansare, s-au vandut 13.719 Logan in Europa Occidentala, aproape tot atat cat s-au vandut pe piata proprie si pe cea a fostelor state ale URSS.

Pe plan mondial vanzarile Logan au ajuns la cifra de 145.000 de unitati livrate, conform datelor furnizate de oficialii Renault. Succesul deosebit al acestui model a convins grupul francez sa il introduca pe piata din Italia cu o luna mai devreme. Urmatoarele piete luate in vizor de oficiali sunt Austria, Belgia si Elvetia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO