Grecia

Coca-Cola, o marca americana, dar imbuteliata de greci

23.03.2007, 18:46 224

Unul dintre cele mai valoroase branduri din lume, Coca-Cola, este prezent pe piata romaneasca prin imbuteliatorul de origine elena Coca-Cola Hellenic Bottling Company, care a investit in ultimii ani in mod constant in unitatile de productie din Romania.
Coca-Cola HBC, cu operatiuni in 28 de tari, este al doilea mare imbuteliator al bauturilor Coca-Cola la nivel mondial.
Sistemul Coca-Cola in Romania este format din Coca-Cola Romania, reprezentantul The Coca-Cola Company care detine marcile companiei si produce concentrate, si partenerul sau imbuteliator, compania Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC) care produce, distribuie si vinde produsele sub licenta.
Coca-Cola HBC Romania, liderul pietei locale de soft drinks, are peste 3.000 de angajati si opereaza sapte fabrici in sase localitati: Bucuresti, Ploiesti, Iasi, Timisoara, Oradea si Vatra Dornei.
Bautura racoritoare Coca-Cola este prezenta pe piata romaneasca inca din anul 1991, cand a fost inregistrat joint-venture-ul Coca-Cola Bucuresti S.R.L (dintre Coca-Cola Export Corporation si CICO). Prima sticla Coca-Cola a fost produsa o luna mai tarziu, in fabrica din Bucuresti, pentru a aparea pe piata in ultima luna a anului 1991.
Unificarea tuturor imbuteliatorilor sub umbrela Coca-Cola HBC s-a realizat in anul 2000. Doi ani mai tarziu, compania isi completeaza portofoliul intrand pe imbutelierea apei minerale, prin achizitia unui pachet de 94,5% din actiunile producatorului local Dorna Apemin SA.
Dupa investitii in marketing si productie, apele minerale Izvorul Alb, Poiana Negri si Dorna au ajuns la o pondere de aproape 25% din volumul total de vanzari realizat de Coca-Cola HBC Romania in anul 2005.
Investitiile imbuteliatorului grec pe piata locala de la intrarea in Romania, se ridica la peste 400 de milioane de euro, iar peste 70% din materiile prime necesarului de productie (sticla, etichete, frigidere etc.) precum si servicii (agentii de media, relatii publice, transport) sunt achizitionate din Romania, de la furnizori romani, potrivit datelor companiei.
Portofoliul celui mai mare jucator de pe piata locala a bauturilor non-alcoolice cuprinde in prezent bauturi carbonatate, necarbonatate, apa minerala, ceai, nectar & juice si energy drink.
Compania a finalizat anul trecut o investitie de 17 mil. euro intr-o noua linie de imbuteliere la fabrica din Timisoara. Linia de fabricatie dispune de o capacitate maxima de 36.000 de sticle pe ora si va fi folosita pentru imbutelierea ceaiurilor Nestea si a unor produse Cappy.
Reprezentanta companiei grecesti in Romania si-a extins activitatile si pe alte piete din regiune, Bulgaria, Republica Moldova sau Grecia.
Coca-Cola HBC Romania a inregistrat anul trecut o crestere de 18% a volumului de vanzari, ajungand la un total de 873 mil. litri, fata de 741 mil. litri in perioada precedenta. Spre comparatie, piata romaneasca a bauturilor racoritoare a crescut anul trecut in volum cu aproximativ 7% fata de 2005, pana la 2,23 mld. litri, potrivit unui studiu Euromonitor.
Pe piata locala, dar si in Bulgaria si Ucraina, Coca-Cola HBC a inregistrat anul trecut o crestere de peste 10% a volumului de vanzari pentru toate produsele din portofoliu, fata de perioada precedenta, se arata in raportul financiar anual al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO