Grecia

Dupa consolidarea pozitiei prin forte proprii, Sarantis a trecut la achizitia unui producator local

24.03.2009, 12:31 121

Dupa o prezenta de 13 ani pe piata de cosmetice romaneasca, prin filiala locala Romsar Cosmetics, ulterior transformata in Sarantis Romania, distribuitorul elen de cosmetice Sarantis si-a consolidat pozitia, ajungand sa ruleze in 2007 o cifra de afaceri de 39 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul anterior. De asemenea, profitul EBIT (castigul inainte de deducerea taxelor si impozitelor) s-a ridicat la 5,11 milioane de euro, cu 33% mai mare decat in 2006, cand compania a raportat un profit EBIT de 3,8 milioane de euro.
La sfarsitul lui 2007, dupa ce a ajuns unul dintre primii cinci jucatori pe piata de cosmetice din Romania cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U., C-thru, X-Pose sau Camel, Sarantis a achizitionat brandul Elmiplant cu 6,5 milioane de euro al companiei Elmi Prodfarm, creata in urma cu 16 ani de catre Elena si Mircea Cremenescu. Obiectivul companiei elene de a-si majora cota de piata prin extinderea ariei de activitate si pe segmentul cremelor a fost principalul motiv pentru care grupul elen a achizitionat Elmiplant. Aceasta a dat startul achizitiilor, reprezentand prima tranzactie de pe piata locala de cosmetice intre un producator si un jucator de talie internationala.
Negocierile de preluare a brandului Elmiplant au fost complexe, necesitand aproximativ cinci luni de discutii si implicarea unor consultanti de specialitate. Primele discutii au inceput in luna august 2007, iar tranzactia s-a incheiat la sfarsitul lunii decembrie, producatorul roman considerand cea mai potrivita alegere pentru continuarea dezvoltarii brandului Elmiplant, mai ales ca decizia de a vinde a coincis cu dificultatile intampinate din cauza concurentei din ce in ce mai puternice pe piata cosmeticelor din ultimii ani.
Dupa incheierea contractului, obiectivul principal al ambelor companii a fost ca in 2008 sa se realizeze integrarea Elmi Prodfarm in cadrul Sarantis. Anul trecut, in timp ce fondatorii Elmiplant s-au concentrat pe afaceri in domeniul imobiliar, Sarantis a continuat dezvoltarea brandului autohton, incluzandu-l intr-un business care a rulat aproape 35 de milioane de euro.
Grecii de la Sarantis au mizat pe industria cosmetica locala, mai ales ca, spre deosebire de pietele din Vest, care au ajuns la saturatie, Romania inca mai manifesta o efervescenta, avand premise foarte clare de expansiune. Din 1999 s-au implicat in dezvoltarea conceptului The Body Shop, ajungand in 2008 sa ruleze aproximativ 2,7 milioane de euro si sa investeasca 400.000 de euro pentru deschidere a doua unitati, care sa se alature celorlalte sase detinute pana atunci in Bucuresti, Timisoara si Constanta. 
The Body Shop Romania a luat nastere prin colaborarea britanicilor The Body Shop International cu firma elena Ginkgo, care a preluat franciza. Actionarii The Body Shop Romania sunt companiile Ginkgo Ltd. din Grecia, cu 60% din capitalul social, si Sarantis Romania, cu 40%. In 2006, compania a fost preluata de producatorul de cosmetice L'Oreal.

Sarantis in Romania

  •  Parfumurile , printre care BU, C-THRU si STR8, contribuie cel mai mult la afacerile companiei in ce priveste produsele proprii.
  • Aproape 50% din business este reprezentat de game de produse provenite de la furnizori, printre care Johnson&Johnson, Georgia-Pacific sau A. Puig.
  • Sarantis a platit 6,5 milioane de euro pentru Elmiplant si implicit pentru consolidarea businessului pe segmentul cremelor.
  • Estimarile companiei au vizat pentru 2008 afaceri de 52,3 mil. euro, 10% reprezentand contributia marcii Elmiplant.
     

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO