Info

Cum vor arăta viitoarele scaune de avion de la clasa business

Cum vor arăta viitoarele scaune de avion de la clasa...

Autor: Octavian Calei

19.04.2014, 18:10 1908

În cel mult 5 ani, scaunele de la clasa business se vor putea ajusta automat după preferinţele ocupanţilor prin conectarea la smartphoneul acestora şi vor fi dotate cu sisteme care pot fi controlate folosind mişcarea ochilor, scrie Quartz.

B/E Aerospace, unul dintre cei doi mari producători mondiali de scaune pentru avioane, a realizat în colaborare cu o companie de tehnologie, Thales, şi cu BMW un prototip de scaun pentru clasa business care a fost prezentat unui grup restrâns de jurnalişti.

Fotoliul vine cu un design radical care îmbină toate caracteristicile unui scaun premium cu o experienţă home cinema completă. În plus, scaunul beneficiază de o tehnologie avansată, aproape de domeniul science fiction.

1. Scaunul recunoaşte utilizatorul şi preferinţele acestuia

Sistemul scaunului citeşte din dispozitivul personal preferinţele utilizatorului atunci când călătoreşte cu avionul şi alte aspecte ale vieţii pentru a-i oferi o experienţă de zbor plăcută.

Folosind o bază de date cuprinzătoare, fotoliul află ce îi place călătorului să vizioneze, ajustează poziţia lui preferată, afişează pe ecranul lateral imaginile care îl relaxează, în timp ce execută un masaj preferat şi comandă mâncarea cea mai agreată.

2. Sunet înconjurător – tetierele pluşate sunt dotate cu difuzoare surround, ceea ce face ca sunetul să pară real

3. Ecranul se roteşte în funcţie de poziţia privitorului  - sistemul este controlat prin mişcarea ochilor. Dacă utilizatorul priveşte la o iconiţă reprezentând un film, acesta începe să ruleze automat iar dacă privirea este îndepărtată de la ecran în timpul filmului, acesta pune pauză, reluându-l în momentul în care detectează că ochii sunt îndreptaţi din nou către display.

4. Sistemul de control vizual este capabil să citească expresiile faciale şi să evalueze starea de sănătate a utilizatorului. De asemenea, acesta determină acuitatea vizuală a privitorului şi poate recomanda ochelarii necesari de vedere.

În aproximativ 5 ani, sau poate mai devreme, scaunul dezvoltat de Thales, B/E şi BMW ar putea fi regăsit în aeronave la clasa business. Fotoliul hi-tech urmează să fie testat pentru a primi certificările necesare, lucru care nu ar fi o problemă datorită expertizei B/E în domeniu.