Info

(P) Alevia ajunge la o cifră de afaceri de peste 38 de milioane de lei în 2021, în creştere cu 12% faţă de anul trecut

(P) Alevia ajunge la o cifră de afaceri de peste 38 de...

Autor: Publicitate

26.07.2022, 11:05 249

Piaţa locală a suplimentelor alimentare este una extrem de complexă şi de competitivă, iar pandemia Covid-19 a accelerat vânzările, aceste produse regăsindu-se tot mai des în coşul de cumpărături. Producătorul român, Alevia, companie specializată în producţia de suplimente alimentare, ceaiuri, creme şi gustări sănătoase (food), a anunţat că a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de peste 38,2 milioane de lei, în creştere cu 12% faţă de anul anterior şi cu un profit mai mare cu 21%.

Dr. Florin Mitocaru, directorul general al companiei, este de părere că principala provocare pentru 2022 este dată de dorinţa de a păstra preţurile produselor Alevia cât mai accesibile în actualul context economic şi geopolitic, al creşterilor semnificative ale preţurilor pentru materii prime, ambalaje şi utilităţi, dar şi al inflaţiei.

 

  1. Cum apreciaţi evoluţia companiei dumneavoastră în anul 2021?

Putem spune că anul trecut a fost unul plin de provocări, însă chiar şi în aceste condiţii am reuşit să depăşim 38 de milioane de lei valoarea cifrei de afaceri şi să menţinem dinamica de creştere cu două cifre începută în 2020. Am înregistrat creşteri de 12% în cifra de afaceri şi de 21% în profit.

Totodată, este extraordinar să vedem că toate categoriile de produse Alevia au crescut în valoare în 2021 faţă de 2020. Iar aici aş menţiona pe cele mai notabile, cum sunt cele pentru categoria comprimate, care au crescut cu 10% şi au ajuns astfel la 57% din business-ul total, categoria creme, tot cu un plus de 10%, şi categoria ceai, cu +7%.

  1. Care au fost factorii care au contribuit la aceste rezultate?

Cu siguranţă, vorbim despre un mix de factori care au contribuit la obţinerea acestor rezultate în creştere.

Am rămas în continuare devotaţi principiilor noastre de business, de a folosi materie primă de foarte bună calitate în produsele pe care le livrăm, investind în direcţiile pe care le-am considerat benefice pentru compania noastră. Un alt factor foarte important care a contribuit la rezultatele curente, şi contribuie în continuare la o bună evoluţie şi la generarea unor rezultate pozitive, este reprezentat de oameni. Cred în cultura companiei şi în formarea unei echipe puternice şi unite. Împreună facem faţă dificultăţilor şi tot împreună găsim soluţii când ne lovim de acestea. Cred într-un mediu relaxat de lucru, în care părerea fiecăruia contează.

Totodată, în contextul pandemiei COVID 19, piaţa a înregistrat creşteri majore, în special în materie de produse pentru imunitate. Inovaţia Alevia în anul 2021 s-a axat pe acest tip de produse, iar cererea a fost foarte mare. Poate suna surprinzător, însă competiţia de pe piaţă a contribuit şi aceasta la rezultatele pe care le-am obţinut, deoarece a făcut ca activitatea să se intensifice, iar ideile inovatoare să fie tot mai prezente.

Un alt factor care susţine bunul mers al companiei este reprezentat de facilităţile proprii de producţie, precum şi de flexibilitatea ajustării capacităţilor de producţie. Producem aproape totul în fabrica noastră, acest lucru oferindu-ne un avantaj de cost considerabil şi, de aceea, reuşim să livrăm produse foarte bune la preţuri accesibile. Ne place să spunem că atunci când oferi un produs la un preţ bun înseamnă că ai făcut un pas important, dar când oferi un preţ bun pentru produse de calitate, înseamnă ca faci, într-adevăr, lucrurile bine.

În plus, ne-am concentrat pe a menţine un portofoliu diversificat şi complet, de la suplimente cu diverse forme de administrare (comprimate, solubil, sirop), ceaiuri, creme terapeutice, gustări sănătoase (seminţe, fructe uscate etc.), suplimente naturale cu extracte standardizate, în doze optime pentru eficienţă terapeutică, formule naturale cu biodisponibilitate crescută.

Scopul nostru fundamental este să facem cât mai mulţi oameni să îmbrăţişeze un stil de viaţă sănătos şi echilibrat, de aceea le oferim produse de calitate, cu ingrediente naturale, la un preţ accesibil. Nu în ultimul rând, cred că românii sunt astăzi mai informaţi şi mai conştienţi asupra importanţei unei diete echilibrate şi a unui stil de viaţă cât mai sănătos, ajutat de suplimentele potrivite. Această deschidere a pieţei ne ajută să ne dezvoltăm organic, odată cu aceasta.

  1. Aţi observat vreo schimbare în ceea ce priveşte achiziţiile online, a crescut numărul de comenzi direct de pe site? Ce impact are acest lucru asupra vânzărilor?

Categoric. Ultimii doi ani au schimbat fluxul achiziţiilor din mai toate domeniile, preferinţele consumatorilor fiind îndreptate acum şi spre online. Vânzările au crescut în anul 2021, atât cele de pe site-ul propriu (+18% în valoare), cât şi cele de pe site-urile partenerilor noştri (+90% în valoare şi +46% în volum). Ne aştepăm ca vânzările din online să continue să crească, şi nu doar ca o adaptare a pieţei în situaţii excepţionale, ci ca o dezvoltare naturală a obiceiurilor de consum. Focusul nostru este deja acolo şi suntem pregătiţi să susţinem această schimbare. Alevia este, de asemenea, un brand activ în zona digitală, principalul nostru scop fiind acela de a fi aproape de consumatori şi de a comunica în medii de interes pentru ei. De altfel, anul trecut investiţia totală în comunicarea pe canalele digitale a reprezentat 26% din bugetul de marketing. 

  1. Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, provocările perioadei următoare?

Principala provocare pentru 2022 este dorinţa noastră de a păstra preţurile produselor Alevia cât mai accesibile în actualul context economic şi geopolitic. Creşterile de două cifre ale preţurilor pentru materii prime şi ambalaje, dar şi a costurilor pentru utilităţi, puterea de cumpărare influenţată de inflaţie sunt datele noii situaţii care afectează consumatorii şi mediul de business, deopotrivă.

În acelaşi timp, piaţa se află în continuă mişcare, iar vânzările se concentrează din ce în ce mai mult pe lanţurile mari de farmacii, lucru ce ne modifică treptat strategia şi investiţiile. Având în vedere lipsa de predictibilitate în privinţa consumului, este posibil să asistăm la o scădere a acestuia, mai ales în partea a doua a anului. Preţurile cresc de la o zi la alta, iar consumatorul este din ce în ce mai informat şi îşi doreşte produse din ce în ce mai bune. Din fericire, ţinem pasul cu dezvoltările din domeniu, astfel încât nu vom face niciun compromis în ceea ce priveşte calitatea produselor noastre. Pentru noi, direcţia calităţii fără compromis este, totuşi, una destul de predictibilă.

  1. În materie de inovaţie, care sunt noutăţile companiei Alevia şi ce rezultate au generat acestea?

Inovaţia reprezintă unul dintre cele mai importante elemente pentru dezvoltarea strategică, de aceea căutăm să venim periodic cu produse noi, care să răspundă  diferitelor nevoi ale consumatorilor, aflate în continuă evoluţie.

Anul trecut, am lansat zece produse, o parte din ele având formule proprii, printre care Beauty HyaluCollagen (frumuseţe şi efect antioxidant), Articlar HyaluCollagen (sistem osteoarticular), Optimicin (răceală şi gripă), Nutrinergic (energie şi vitalitate). 

  1. Care sunt principalele obiective pe care le aveţi pentru 2022?

2022 este un an mai greu din punctul de vedere al vânzărilor, însă lucrăm la consolidarea portofoliului actual, prin investiţii de comunicare a principalelor noastre game, ce prezintă diferenţieri clare în faţa competiţiei, precum şi beneficii superioare pentru consumatori. În acest efort, ne propunem să creştem substanţial bugetul de marketing, pentru a face cunoscute aceste dezvoltări ale portofoliului de produse.

De asemenea, suntem conştienţi că pentru a obţine rezultate din ce în ce mai bune, avem nevoie de  o echipă cât mai stabilă. De aceea, nu ezităm să investim în potenţialul echipei noastre, fără a uita de nevoile individuale de susţinere şi dezvoltare.

Anul acesta, ne propunem să compensăm posibilele blocaje în vânzări cauzate de creşterile de costuri (materie primă, energie, ambalaje etc.), prin intensificarea colaborărilor dedicate cu partenerii de business, atât lanţuri de farmacii, cât şi reţele naţionale de supermarketuri, prin demararea promovării medicale în întreaga ţară şi prin comunicarea constantă a beneficiilor produselor Alevia către consumatori, farmacişti şi medici de familie.

  1. Pe ce strategie vă bazaţi pentru a genera succesul activităţii companiei?

În primul rând, convingerea noastră este că succesul şi valoarea unei companii rezultă şi din conexiunea şi încrederea care există la nivel intern între oameni. De aceea, o importanţă majoră o reprezintă pentru noi menţinerea aproape a echipei. Consider că oamenii au nevoie de un anumit nivel de siguranţă pentru a performa şi, de aceea, vom face efortul financiar de a ţine oamenii aproape de companie. 

Mai apoi, putem vorbi despre diferite strategii pe care la adoptăm pentru a genera rezultatele dorite. Poate cea mai importantă dintre acestea este prezenţa produselor Alevia în toate canalele de distribuţie  specifice, cu produse şi oferte dedicate, campanii de comunicare atât în spaţiul TV, cât şi în zona digitală, investiţii în promovarea medicală la nivel naţional, dar şi oferirea unor produse naturale de calitate la un preţ accesibil.

Mai mult, aşa cum am menţionat anterior, inovaţia reprezintă un pilon major pentru dezvoltare, de aceea căutăm să venim cu produse noi sau îmbunătăţite la perioade scurte, în sprijinul şi satisfacerea nevoilor clienţilor noştri. Un alt factor este reprezentat de parteneriatele de distribuţie atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Distribuţia este unul din ingredientele importante ale oricărui business, inclusiv al nostru, întrucât fără aceasta produsele noastre nu ar fi suficient de cunoscute şi folosite, şi nu ar produce beneficiile pentru care sunt create.

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO