Info

(P) Luxoft România, despre cum o industrie o propulsează pe cealaltă

Autor: Publicitate

13.11.2018, 17:04 1017

Inovaţiile digitale au fost motorul unui întreg proces de transformare a industriei bancare, atât pe plan internaţional, cât şi local. Adaptarea la noua dinamică a pieţei, dar, mai ales, la nevoile unui consumator care, la rândul lui, făcea trecerea către digital, a însemnat pentru multe companii o reinventare a propriei structuri şi, mai apoi, a modului în care interacţionează cu clienţii şi cu industria. Noile tehnologii şi necesitatea introducerii inovaţiei digitale în strategia de afaceri au impus băncilor dezvoltarea unor produse şi servicii specializate sau chiar schimbarea modelului de business.

În 2018, aproape că nu mai putem vorbi despre servicii bancare la scară largă fără a aduce în discuţie Inteligenţa Artificială sau soluţiile în Cloud. Pentru marii jucători din industrie, aceasta se traduce prin eficientizarea operaţiunilor şi un management mai eficient şi mai sigur al unui volum de date care continuă să crească; pentru clienţi, asigură accesul la produse şi servicii cât mai aplicate nevoilor lor. Astăzi, din ce în ce mai multe operaţiuni bancare sunt accesibile clienţilor fără a necesita deplasarea la un ghişeu sau interacţiunea cu unul dintre angajaţii băncii. Dar poate cel mai important, serviciile pot fi accesate de oriunde şi de pe orice dispozitiv.

[foto Ovidiu Sutac]

„Soluţiile Digitale / Big Data au devenit necesare pentru furnizarea de servicii bancare la scară largă pentru a scala aplicaţiile la volumul mare de utilizatori şi date, aflat în continuă creştere”, spune Ovidiu Sutac, Division Director - Excelian Luxoft Financial Services. „În acest moment, inovaţiile din sistem se îndreaptă către Inteligenţa Artificială şi Automatizare, Blockchain, Data Management şi soluţii de Cloud, care nu doar optimizează costurile, ci oferă soluţii personalizate atât clienţilor interni ai băncii, cât şi ai celor externi, pe toate categoriile de dispozitive”.

O parte semnificativă din activitatea Luxoft România este dedicată dezvoltării de aplicaţii pentru clienţi din zona financiară, printre care giganţi ai unor economii europene.

Dacă în 2012 biroul din Bucureşti, care opera în cadrul parteneriatului cu una dintre cele mai mari bănci private elveţiene, funcţiona mai degrabă ca o extensie a echipelor din alte ţări, acum joacă un rol strategic în angajamentul global. Profesionalismul şi gradul de specializare identificate pe piaţa din România au condus la înfiinţarea unor echipe dedicate, care dezvoltă independent soluţii software adresate domeniului bancar. În prezent, echipele din România sunt formate din câte 8 sau 10 specialişti, în mare parte seniori, care asigură analiza proiectului, implementarea şi testarea funcţională a produsului finit.

Transformarea radicală a sistemului bancar şi dependenţa acestei evoluţii de inovaţiile din domeniul IT au implicaţii directe asupra angajaţilor care gestionează astfel de proiecte, într-o cursă în care fiecare jucător încearcă să fie cu un pas înaintea pieţei. Aşa cum explică Ovidiu Sutac, „Evoluţia industriei implică automat şi evoluţia angajaţilor, care trebuie să ţină constant pasul cu ultimele tehnologii apărute”.

Despre echipa Luxoft care dezvoltă şi implementează soluţii bancare integrând unele dintre cele mai noi tehnologii şi oportunităţile de carieră din cadrul companiei puteţi afla mai multe aici sau accesând pagina dedicată rolurilor deschise în cadrul diviziei în acest moment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO