Media & Advertising

Aveti un e-mail semnat News Corp!

23.09.2005, 15:42 6

Chiar daca suna discriminatoriu, daca esti reprezentanta sexului frumos sau te afli la varsta a treia, cu siguranta nu ai vazut noul film "Transporter 2". Stabilirea unui record de incasari de 20 de milioane de dolari (16,29 milioane de euro) la premiera din septembrie a filmului a fost, in mare, datorata campaniei de marketing via internet, relateaza Financial Times.

Cu o zi inaintea lansarii filmului in Statele Unite, au fost trimise 10 milioane de e-mail-uri. Continutul acestora era un clip in care cineva era batut, iar potrivit declaratiilor directorului de la Fox Filmed Entertainment, Tom Rothman, "procentul celor care au dat click a fost destul de mare". Mail-urile au fost trimise prin intermediul companiei Intermix, proprietara unor site-uri celebre precum MySpace.com.

Intermix a fost achizitionata de News Corp, care detine studiourile de filmare Fox, cu 580 de milioane de dolari (472,66 milioane de euro) doar cu cateva saptamani inaintea lansarii filmului "Transporter 2". Intr-adevar, News Corp a realizat tranzactii evaluate la 1,5 miliarde de dolari (1,22 miliarde de euro) in scopul obtinerii unor proprietati internet printre care si site-ul de pariuri si de entertainment IGN Entertainment.

"MySpace, IGN reprezinta parteneri demografici pentru noi", declara Rothman. Cu o gramada de filme care au ca public tinta tinerii si gamerii, Rothman este extrem de optimist in legatura cu noile achizitii care au ridicat accesarile pentru News Corp de la 20 de milioane de utilizatori lunari la 70 de milioane. Pana acum au fost inregistrate doar cateva critici in legatura cu decizia strategica luata de Rupert Murdoch la inceputul acestui an. Intentiile lui vizeaza facilitarea interactiunii cu toti utilizatorii de media prin intermediul serviciilor internet. Din planurile de viitor nu mai puteau fi excluse posibilitatile de publicitate online si cresterea drastica a utilizatorilor de internet.

"News Corp a demonstrat o anumita rigiditate in adaptarea la cerintele mediului actual, dar, recent, a facut o serie de miscari foarte istete", apreciaza Kenneth Marlin, consultant in materie de achizitii.

Doug Mitchelson, analist in cadrul Deutsche Bank, este de parere ca atragerea audientei masculine este un obiectiv foarte greu de atins prin intermediul canalelor media traditionale. News Corp a dezvoltat site-uri care acopera arii precum stirile, sportul dar si entertainment-ul. "Ceea ce ramane de facut este conectarea acestor platforme cu particularitatile comunitatii internet, cum ar fi motoarele de cautare, e-mail-ul si blog-urile.

Murdoch a cerut echipei manageriale News Corp in cadrul unei intalniri sustinute in Carmel, California, gasirea unor modalitati eficiente de integrare a operatiilor traditionale de editare si transmisie TV in noile active internet achizitionate.

Compania a creat un nou grup, Fox Interactive Media, al carui scop este administrarea diviziilor internet.

Richard Greenfield, analist in cadrul Fulcrum Global Partners, a declarat ca, deocamdata, nu se poate spune cu certitudine daca noile achizitii internet vor genera castiguri pentru actionari.

Oricum, el este sigur ca Murdoch va investi in continuare capitaluri in aceasta directie, care are o importanta majora pentru companiile media. News Corp se afla in tratative pentru preluarea altor grupuri internet printre care se numara si Blinkx, o companie de cautare. Intre timp, sectorul masculin, marele consumator de media si de entertainment via internet, este pur si simplu "subjugat" de News Corp. Internetul atrage audiente uriase in salile de cinema si contribuie decisiv la cresterea vanzarilor de DVD-uri, o parte importanta din cifra de afaceri realizata de News Corp. "Aceasta este partea frumoasa", declara Rothman.

"Fara nici un fel de publicitate aditionala, vom vinde aproximativ 200.000 de DVD-uri cu ''Transporter 1'' in saptamanile ce vor urma lansarii lui ''Transporter 2''."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO