Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al Business Magazin: „Ce fac millennialii cu banii şi de ce ar trebui să se gândească la pensie”

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

15.05.2017, 00:03 43

♦„Ce fac millennialii cu banii şi de ce ar trebui să se gândească la pensie” este, materialul de pe coperta Business Magazin din această săptămână. Statisticile arată că millennialii nu au cunoştinţele necesare de educaţie financiară pentru a-şi putea gestiona cu abilitate o viaţă independentă, dar în acelaşi timp sunt îngrijoraţi de viitor, cu toate că dau mai mulţi bani pe cafea decât economisesc pentru pensie.

♦ Un sondaj Standard & Poor’s a plasat România pe ultimul loc în Uniunea Europeană in materie de cunoştinţe financiare. Pentru că rata de alfabetizare financiară a românilor este de doar 22%, cu mult în urmă faţă de liderii acestui clasament, adică ţările nordice, Suedia, Danemarca şi Norvegia, care au o rată de 71%.

De fapt, este chiar cea mai mică rată din Uniunea Europeană; toţi vecinii noştri stau mai bine ca noi la acest capitol: rata de alfabetizare financiară în Bulgaria este de 35%, în Ungaria 54%, în Moldova 27%, în Ucraina 40% şi în Serbia 38%.

♦ „Tinerii ar trebui să se gândească că la un moment dat nu vor mai fi tineri”, răspunde Ludwik Sobolewski, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti, când este întrebat care este primul lucru la care tinerii ar trebui să se gândească înainte de a investi pe bursă. Poate părea un truism, însă este o realitate la care foarte puţin tineri se gândesc.

♦ Regulile jocului la rafturile din magazin se tot schimbă, iar în cursa lor pentru a ajunge în coşurile de cumpărături mărcile sunt angrenate într-o veritabilă luptă. Emoţiile pe care le trezesc cumpărătorilor sunt printre cele mai puternice arme ale brandurilor, poate chiar mai importante decât bugetele de promovare, renumele, distribuţia, echipele care le „împing” în coşurile de cumpărături şi în casele consumatorilor.

Care sunt mărcile cele mai apropiate de sufletul românilor, dacă au câştigat sau au pierdut pe parcursul ultimului an, ce s-a schimbat în comporta­mentul cumpărătorilor, arată studiul Emotional Branding, realizat de 360 insights şi prezentat de Business Magazin.

♦ Presiunile din ce în ce mai mari pe angajaţi din ce în ce mai puţini fac ca programele de teambuilding, training, well-beings să capteze tot mai mult atenţia angajatorilor.

 

Cum se reflectă aceste tendinţe în afacerile companiei locale de consultanţă în resurse umane Creative & Bright, arată un articol din această săptămână în revista Business Magazin.