PiaÅ£a de advertising din România îşi revine „timid, dar sigur“, având neÂvoie de o creÅŸtere mai susÅ£inută a ecoÂnomiei, a cererii din partea conÂsuÂmatorilor ÅŸi de o prezenţă mai activă în comunicare a antreprenorilor români pentru a reveni la cifrele din anii de boom.
„Până nu avem creÅŸtere în economie înainte de investiÅ£iile în publicitate, nu se poate vorbi de o creÅŸtere remarcabilă a industriei de coÂmunicare din România“, spune Veronica SaÂvanÂciuc, CEO ÅŸi preÅŸedinte al LOWE Group, una dintre cele mai importante agenÅ£ii de pe piaÅ£a de media.
PiaÅ£a de advertising din România a suferit o căÂdere dramatică în criză, de la 600 de milioane de euro pe an prăbuÅŸindu-se la sub 300 mil. euro. ÃŽn ultimii doi ani, pe măsură ce economia ÅŸi-a mai revenit ÅŸi investiÅ£iile în publicitate au reînceput să crească, dar cu paÅŸi mici.
„În anul 2012 piaÅ£a a fost de 303 milioane de euro, apoi 305 milioane, apoi 312, până la 322 mil. euro anul acesta. Nu avem însă creÅŸÂteri spectaculoase în industria de publicitate.“
Din păcate, piaţa de media din România, estimată la 322 de milioane de euro, poate fi încadrată ca un cont mediu faţă de marii investitori de publicitate din lume, a adăugat ea.