Media & Advertising

Glamour a dominat piata britanica a revistelor lunare pentru femei

27.02.2004, 00:00 9



Glamour, Now, Take a Break, FHM, Men's Health, Q si Smash Hits sunt titlurile care au dominat, anul trecut, diferitele segmente ale pietei revistelor britanice. Deosebit de competitiva si complexa, aceasta piata nu a avut, in 2003, evolutii surpinzatoare, in ciuda faptului ca grupuri puternice au lansat titluri noi pe segmente de nisa ramase pana acum descoperite. In ansamblu, piata britanica a revistelor a confirmat, anul trecut, tendintele inregistrate in ultimii ani.



Cel mai bun exemplu in acest sens este cel al revistei Glamour, care a produs, in urma cu cativa ani, o revolutie in randul cititorilor britanici de publicatii de format mic. In 2003, ea si-a mentinut pozitia in varful topului publicatiilor de gen - lunare dedicate femeilor, surclasand rivala Cosmopolitan. Glamour, apartinand grupului Conde Nast, a avut, anul trecut, un tiraj cu 8,4% mai mare decat in 2002. Revista, care a fost lider pe acest segment in ultimii ani, a anuntat un tiraj de 582.690 exemplare in a doua jumatate a anului 2003.



Rivala sa cea mai de temut, Cosmopolitan, detinuta de catre National Magazine Company, intentioneaza sa faca fata concurentei lansandu-se, in a doua jumatate a acestui an, sub un format A5. Tirajul Cosmopolitan a scazut cu 0,3% in ultimele sase luni ale anului trecut, atingand pragul de 460.655 exemplare.



Intr-o perioada favorabila revistelor "glossy" pentru femei, Cosmo a fost una dintre putinele publicatii care au cunoscut o scadere a tirajului. Cu toate acestea, nu Cosmopolitan este cea care a cazut cel mai rau, ci Marie Claire, detinuta de IPC, al carei tiraj a scazut cu 4,2% in ultimele sase luni, ajungand la 360.789 exemplare.



In ceea ce priveste sectorul revistelor saptamanale cu celebritati, acesta a fost dominat anul trecut de catre Now (IPC Media), urmata de Heat (Emap).



Pe ansamblul pietei revistelor saptamanale pentru femei, publicatia Take a Break (H Bauer) domina fara nici o problema, avand un numar de cititori imposibil de doborat - 1.227.305. Asta inseamna o crestere de 1,9% a tirajului in 2003.



In ceea ce priveste piata revistelor pentru barbati, aceasta nu a inregistrat rezultate semnificative in ultimele sase luni, cu mici exceptii venite din partea FHM si Loaded. In ansamblul sau, acest segment a cunoscut pierderi anul trecut fata de 2002, ceea ce arunca o lumina cam neclara asupra lansarilor recente ale grupurilor Emap si IPC Media. Chiar daca nu poate fi numit performer al pietei, titlul detinut de Emap, FHM, conduce in topul tirajelor, cu 601.166 exemplare, adica in scadere cu 3,1% la nivelul anului 2003. La fel este si situatia in cazul revistei Loaded (IPC), al carei tiraj a scazut cu 9,3% anul trecut, oprindu-se la 263.017 exemplare.



In domeniul revistelor specializate pentru barbati, Men's Health a continuat sa se claseze in fata concurentului sau Men's Fitness.



Pe segmentul publicatiilor specializate in muzica si filme, liderul este revista Q, detinuta de catre Emap, care se vinde in 161.634 exemplare in fiecare luna. Cu toate acestea, chiar daca sta confortabil in fruntea clasamentului in acest moment, ea continua sa scada, tirajul sau fiind mai mic cu 10,3% in 2003, in comparatie cu anul anterior. Urmeaza revista Uncut, detinuta de catre IPC Media, si Mojo, detinuta de catre Emap.



Pe piata revistelor pentru adolescenti, Smash Hits a vazut tirajul sau colapsand si pierzand un sfert din exemplare, ca urmare a faptului ca tinerii nu mai asculta muzica pop. La sfarsitul lunii decembrie, ea aparea in doar 114.383 exemplare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO