Media & Advertising

La AdPrint 2004 a fost premiata creativitatea europeana

10.12.2004, 00:00 9



Echipa de creatie formata din Emilian Olaru, Andrei Tufa si Andrei Cohn, din cadrul agentiei de publicitate Cohn & Jansen, a primit distinctia "Golden Angel", fiind singura din Romania premiata in cadrul Galei AdPrint European Festival 2004, desfasurata la Poiana Brasov. Acest trofeu a fost acordat in cadrul categoriei C, unde au fost premiate cele mai bune echipe de creatie, pe baza unui portofoliu de lucrari, minim doua si maxim cinci, inscrise la categoria A.



Cele mai multe trofee, insa, printre care si distinctia "The Agency of Angels 2004", au intrat in posesia echipelor de creatie de la agentia McCann Erickson Italia, care au avut si cele mai multe lucrari inscrise.



Prin formatul pe care AdPrint European Festival il adopta incepand cu editia din acest an, toate echipele de creatie, indiferent de dimensiunile agentiei in care activeaza, au luptat de la egal la egal pentru obtinerea "Ingerilor".



Cei mai multi dintre cei prezenti la festival, de la membrii juriului la echipele premiate, sunt de parere ca, creativitatea este un subiect confuz si incurcat si ca nu exista un model perfect de om de creatie din domeniul publicitatii sau o formula magica pentru o reclama ce merita a fi premiata.



La cel mai simplu nivel, "creativ" inseamna sa aduci ceva ce nu a fost acolo inainte. Intelegerea nevoii de creativitate in diferitele industrii si business-uri reprezinta partea cea mai usoara a acestui concept. Toata lumea se confrunta cu nevoia de a crea un nou produs sau serviciu, de a rezolva o problema sau de a ocupa locul intai pe piata pe care-si desfasoara activitatea.



Partea dificila a conceptului de "creativitate" este reprezentata de intelegerea modului in care indivizii pot invata cum sa fie creativi.



"Dupa parerea mea, un <creativ> trebuie sa fie - poate chiar in primul rand - un spirit ludic. Sa-i placa mult sa se joace - cu imaginile, cu vorbele, cu gandurile. Sa aiba o imaginatie debordanta, care sa-l impinga mereu sa-si inchipuie situatii noi, inedite, uneori socante - <cum ar fi daca...?>", a precizat Andrei Tufa, Copywriter in cadrul agentiei Cohn & Jansen.



El este de parere ca, un bun creativ trebuie neaparat sa aiba simtul umorului. "Sa incerce a spune lucrurile de fiecare data in alt fel, ferindu-se de clisee sau, atunci cand este cazul, utilizandu-le cu maximum de ironie", a adaugat Tufa.



Craig Davis, Chief Creative Officer JWT EMEA si presedinte al juriului AdPrint European Festival 2004, a mentionat in primul rand curiozitatea. "Trebuie sa fii incredibil de curios. Un bun creativ trebuie sa observe tot ce se intampla in natura, arta, film, teatru, romane, reviste, ziare si mai putin in publicitate", a spus el. In opinia sa, toate aceste informatii devin materia prima pentru crearea unor lucruri interesante. De aceeasi parere este si Andrei Tufa, el spunand ca un bun om de creatie trebuie "sa fie un bun ascultator si privitor atent - inregistrand amanunte care ii pot fi oricand de folos in ceea ce creeaza".



Pentru un alt membru al juriului AdPrint 2004, Pasquale Barbella, Creative Consultant, a fi un bun creativ, indiferent de domeniul de activitate, inseamna sa gasesti o solutie neasteptata la o problema obisnuita.



Pentru a sparge regulile, trebuie sa le cunosti, spune Pasquale Diaferia, fondator si director de creatie al agentiei Special Team Italia. Iar pentru a sparge regulile si a iesi din tipare trebuie sa studiezi, sa te perfectionezi si sa faci lucruri din ce in ce mai creative, acest lucru fiind valabil atat in cazul celui care canta la pian, cat si al celui care lucreaza intr-o banca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO