Media & Advertising

Miscari la varf si in publicitate

20.10.2006, 21:19 28

Agitatia din mass-media din ultimele saptamani s-a extins si in publicitate si PR. Asa se face ca, intr-un interval de timp relativ scurt, mai multi oameni-cheie din agentii precum Ogilvy Public Relations Worldwide si Lowe & Partners si-au dat demisia si au ales sa migreze fie catre alte companii din acelasi domeniu, fie sa mai astepte putin, sa se linisteasca si apoi sa-si construiasca propria afacere.
Probabil ca plecarea cea mai spectaculoasa in aceasta sfera este cea a Gabrielei Lungu, Managing Director al companiei de relatii publice Ogilvy Public Relations Worldwide Romania, care coordoneaza agentia din septembrie 2002 (compania a fost infiintata in 1999). Ea a decis sa paraseasca grupul Ogilvy incepand cu jumatatea lunii noiembrie, pana atunci continuand sa se implice in toate aspectele operationale ale companiei.
Intr-un comunicat, grupul anunta ca, din momentul plecarii de la conducerea companiei, Gabriela Lungu nu va mai pastra niciun fel de legatura profesionala cu agentia, colaborarea fiind complet incheiata. Despre planurile sale, Gabriela Lungu a anuntat ca fie isi va deschide propria agentie de relatii publice, fie va merge intr-o companie, dar in niciun caz nu va merge la o agentie deja constituita. Ea a adaugat ca decizia va fi luata si in functie de evaluarea propunerilor si oportunitatilor ce s-au ivit sau se vor mai ivi in urmatoarea perioada.
Cat despre alte plecari din agentie, Gabriela Lungu a precizat ca, pana acum, in afara de ea, nimeni nu si-a mai inaintat demisia conducerii. Acest lucru a fost confirmat si de catre Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group Romania, care, de altfel, va asigura si interimatul la Ogilvy PR, pana la numirea unui nou sef. Gabriela Lungu a inceput colaborarea cu Ogilvy in urma cu aproape 10 ani, pe vremea cand era inca studenta. In urma cu aproape doi ani, a traversat o perioada dificila in istoria agentiei, cand nu mai ramasesera decat doi clienti in portofoliu (dupa plecarea managementului de atunci, reprezentat de Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti).
Anul trecut, Ogilvy PR a avut o cifra de afaceri de 718.718 euro, in conditiile in care, in 2004, aceasta s-a ridicat la 1,39 mil. euro. Pentru anul acesta, estimarile arata o crestere de 20%. In ceea ce priveste profitul net, acesta a fost de 226.729 euro in 2004, in timp ce in anul 2005 acesta a fost de 7.939 euro.
Conform declaratiilor Gabrielei Lungu date la inceputul lunii septembrie, Ogilvy PR ocupa locul trei in topul agentiilor de relatii publice.
Nu doar divizia de PR a grupului Ogilvy a avut de suferit in ceea ce priveste plecarile oamenilor, ci si departamentul de creatie. Recent, Razvan Capanescu, directorul de creatie al Ogilvy & Mather, a plecat pentru o functie similara la Publicis Romania. Departamentele de creatie ale grupului Ogilvy Romania vor fi coordonate, incepand cu aceasta saptamana, de un Executive Creative Director, in persoana lui Albert Nica. El va conduce activitatea creativa a intregului grup si va realiza o reorganizare din punctul de vedere al structurii echipei, alaturi de Dani Macarie, Group Creative Director OgilvyOne si 141 Romania, si ceilalti oameni-cheie din echipa de creatie. Inainte de a prelua pozitia de Executive Creative Director la Ogilvy, Albert a condus propriul shop de creatie.
Desi Razvan Capanescu si Gabriela Lungu sunt sot si sotie, fostul Managing Director al Ogilvy PR sustine ca momentele in care ei au decis sa se desparta de grup au fost luate individual, fara nicio legatura unul cu altul, iar faptul ca sunt relativ apropiate in timp este doar o coincidenta.
Ogilvy & Mather a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de 4,75 mil. euro, in scadere fata de 2004, cand aceasta a atins 10,44 mil. euro. Profitul net s-a ridicat pana la 307.435 euro anul trecut, de asemenea in scadere fata de 2004 (764.000 euro).
Si agentia Lowe & Partners a cunoscut, in aceasta saptamana, schimbari la nivel de top management, prin plecarea lui Daniel Gavrila, Managing Director. Veronica Savanciuc, President & CEO Lowe Romania, a preluat si conducerea operationala a echipei agentiei. "Dupa patru ani petrecuti in pozitia de Managing Director Lowe, Daniel Gavrila a hotarat sa urmeze un alt drum in cariera. Aceasta schimbare de management va consolida agentia Lowe, considerata flagship al grupului nostru de companii, din care mai fac parte Initiative, Medic One, Draft, Brand Connection si Lowe Public Relations", a spus Hortensia Nastase, Communication Manager Lowe Romania.
In 2005, Lowe & Partners SA a inregistrat o cifra de afaceri de 3,03 mil. euro, in vreme ce in 2004 aceasta a fost de 3,24 mil. euro. In ceea ce priveste profitul net, acesta a fost de 5.328 euro in 2005 si de 5.080 euro anul anterior, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor.
Tot din aceasta saptamana, Gabriela Dobre este noul Group Creative Director al Scala JWT. Ea se alatura agentiei dupa 7 ani petrecuti in New York, unde a lucrat pentru cateva dintre cele mai mari si creative agentii din lume: BBH, Mother, Strawberry Frog, Amalgamated si Tractenberg. Matthew Dezzani, Managing Partner Scala JWT, spune ca aceasta este prima dintre marile miscari pe care agentia le va face in urmatoarele luni. "Gabriela va avea o echipa de creatie a ei, o echipa de New Business si una de Business Development", a precizat Dezzani.

Nota: Cifrele de afaceri si profiturile nete au fost calculate la cursurile medii BNR ale monedei europene din 2005 - 3,62 RON/euro, respectiv 2004 - 40.532 lei/euro). Sursa datelor financiare ale companiilor este site-ul Ministerului Finantelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO