Media & Advertising

Nonconformistul Tesco isi face televiziune

03.12.2004, 00:00 3



Tesco, cel mai mare retailer britanic, si-a indreptat in ultima vreme atentia catre vanzarea de spatiu publicitar in parcari, cosuri pentru cumparaturi, camioane sau pe podeaua magazinelor, si a infiintat propria sa televiziune, aflata in faza de testare in peste 100 de supermarketuri.



Cu peste 16 milioane de clienti saptamanal, Tesco a decis sa incerce sa atraga o parte din bugetele de publicitate ale marcilor pe care le comercializeaza, si a infiintat departamentul de servicii media pentru a vinde spatiul pentru reclame, pentru a separa mai bine negocierea tarifelor la publicitate de negocierile obisnuite cu advertiserii.



In ultimele luni, acesta a trimis advertiserilor sute de brosuri glossy cu mesajul directorului de marketing, Tim Mason: "Pozitia sa de lider in retail permite Tesco sa se afle in situatia fara precedent de a comunica direct cu cumparatorii, fara aglomeratia si confuzia de mesaje generate de alte canale media".



Tesco se vrea, asadar, un vehicul media de masa, motiv pentru care a lansat recent Tesco TV, ce poate fi urmarit in magazinele sale, si care difuzeaza emisiuni scurte in pauzele dintre calupurile de reclame. Intr-un interviu acordat The Sunday Times, Mason a apreciat ca Tesco TV reprezinta o ocazie uriasa pentru companii, deoarece reclamele difuzate ajung imediat la cumparator, iar acesta, aflandu-se in magazin, poate cumpara produsul respectiv fara intarzierea de circa 13 ore dintre vizionarea unei reclame obisnuite si vizita la supermarket. In plus, publicul este expus la reclame exact in momentul cand este preocupat de luarea deciziei de cumparare.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO