Media & Advertising

Reclame sub breton

14.02.2003, 00:00 10

Pe piata publicitatii din Marea Britanie a aparut un nou tip de reclama, greu de evitat si probabil si mai greu de uitat, relateaza Wall Street Journal. Cunning Stunts Communications vinde spatiu publicitar pe fruntea oamenilor. Mica agentie de publicitate din Londra recruteaza studenti, carora le plateste 6,33 de euro pe ora, ca sa-si lipeasca pe frunte un tatuaj temporar care infatiseaza logo-ul unei marci. In perioada in care lucreaza ca panou publicitar, studentii au voie sa faca dus, dar nu trebuie sa-si frece fruntile prea tare. De asemenea ei trebuie sa fie de acord sa iasa in societate si sa fie in compania altor persoane pentru trei, patru ore pe zi. Alte echipe de "observatori deghizati" ai agentiei monitorizeaza locurile unde ar trebuie sa vina studentii. Cunning Stunts a plasat anunturi de recrutare pe panourile din campusuri sI spune ca deja a primit raspuns de la aproximativ 1.000 de studenti care s-au aratat interesati.
Programul publicitatii de pe frunti, lansat aproximativ acum doua saptamani, este ideea lui John Carver, cofondator al agentiei Cunning Stunts. Ideea i-a venit in timp ce discuta cu alti colegi din publicitate despre cum sa promoveze vanzarile unei marci de tigari.
El s-a gandit la felul in care o marca de tigari ar putea comunica cu oamenii acum cand in Marea Britanie exista atat de multe restrictii pentru publicitatea la tutun. Fascinatia pe care o avea fata de tatuajele faciale (desi el nu are nici unul) a condus la aceasta idee: ce-ar fi sa folosim pentru publicitate fruntea oamenilor? O reclama vie la tigari ar putea irita autoritatile, insa exista o gramada de alte produse care s-ar putea folosi de reclama tatuaj. "Ar arata grozav cu tipul potrivit de marca", spune John Curver.
Prietenii, rudele si colegii de munca au testat ideea in zonele din jurul Londrei, expunand logo-uri pentru revista FHM si pentru CNX, un canal prin cablu de actiune si aventuri aflat in proprietatea companiei AOL Time Warner. Celor de la CNX le-a placut ideea atat de mult incat spera sa desfasoare o campanie in urmatoarele saptamani. Cei de la FHM, ai caror propietar este compania britanica Emap, se gandesc serios la aceasta idee.
Oricare ar fi campania, nu oricine se califica pentru a lucra la ea. Agentia planuieste sa selecteze doar proprietarii de frunti potrivite. "Un tip bizar poate sa faca mai mult rau decat bine pentru o marca", explica John Curver.
Totusi nu este prea clar cat de mult pot agentia si clientul sa controleze un grup de 20 de persoane care au frunti de inchiriat. Cunning Stunts planuieste sa le dea studentilor aparate de fotografiat, care afiseaza ora, pentru ca acestia sa faca fotografii care sa dovedeasca ca au fost in locurile convenite. Inainte ca FHM sa semneze pentru o campanie completa, cei de la marketing doresc sa se asigure ca panourile umane reflecta bine personalitatea revistei. In mod ideal, cei care vor purta logo-ul revistei ar trebui sa fie atragatori, destul de la moda "si sa se poarte frumos cu doamnele", a declarat Nial Ferguson, manager de marketing pentru divizia de reviste masculine din cadrul Emap.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO