Media & Advertising

Reclamele TV castiga popularitate pe Internet

29.09.2006, 21:42 9

O reclama TV avea un singur moment de gratie: atunci cand aparea la televizor. In prezent, aparitia la televizor este doar prima parte din viata unei reclame.
Traiectoria normala pe care o urmeaza acestea o poarta spre site-uri de video-sharing precum YouTube si Google Video, sau pe site-uri ca AdvertisementAve.com si Adcritic.com care colectioneaza si arhiveaza reclame, scrie International Herald Tribune.
In ultima perioada, multi producatori au incercat sa concureze cu aceste site-uri si sa-si creeze o proprie arhiva. Volkswagen, cunoscut pentru reclamele sale, are peste 20 de reclame in sectiunea "VW Life" de pe site-ul sau. DHL, divizia de curierat a Deutsche Post, are si ea o arhiva de reclame din ultimii doi ani. Bud Light permite vizitatorilor sa trimita reclamele sale prin e-mail sau sa le downloadeze pe iPod-uri.
Arhivele sunt un alt mod prin care producatorii incearca sa obtina cat mai multe de la o reclama, in vremuri in care consumatorii din era digitala apasa fast-forward cand acestea sunt difuzate la televizor.
Utilizatorii de Internet schimba adesea intre ei reclamele TV, prin intermediul e-mail-ului. Facand ca acestea sa fie disponibile mereu, producatorii spera sa atinga succesul online pe care l-a avut reclama pentru Super Bowl-ul de anul acesta realizata de Anheuser-Busch.
"Cel mai frumos compliment din ziua de azi este sa creezi o reclama suficient de amuzanta incat oamenii sa o difuzeze virtual", spune Karen Jones, vicepresedinte al diviziei de brand advertising si promovare al DHL. "Cu cat reclamele sunt mai amuzante si creative, cu atat oamenii vor vrea sa le impartaseasca si cu altii", a adaugat ea.
Pe langa faptul ca ofera reclame online, unii producatori au inventat si alte metode de atragere a consumatorilor pe site-urile lor pentru a viziona reclamele. Bautura Mountain Dew are pe site-ul sau o caracteristica denumita MDTV, unde reclamele sunt aranjate in functie de popularitate.
Unii producatori incearca sa fie pe piata in caz ca este nevoie. Talbots planuieste sa introduca in curand un site web, talbotclassic.com, cu o sectiune ce va cuprinde reclamele sale din aceasta toamna. Pe freedomoftheseas.com, Royal Caribbean Cruises a postat seria reclamelor TV "The Making of the Freedom of the Seas Television Ad".
Reclamele mai noi, precum cele pentru Super Bowl, sunt in general mai simplu de gasit. Dar pentru a gasi reclame clasice, mai vechi de cativa ani, oamenii apeleaza la YouTube, care pastreaza arhivele.
AdvertisementAve.com, un site popular care are sute de reclame mai vechi, permite vizitatorilor sa dea note reclamelor. Cea mai votata reclama este una realizata de Sprint si infatiseaza un om care arunca cu un telefon in fata prietenului sau.
Agentiile de publicitate recunosc ca a devenit un obicei sa postezi imediat pe YouTube si Google Video reclamele mai noi si sa speri ca vor fi foarte apreciate. Dar David Lubars, director executiv al BBDO din America de Nord, care face parte din Omnicom Group, a declarat ca este bucuros sa vada mai multe forumuri de unde le pot veni idei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO