Media & Advertising

Ringier vrea sa se consolideze in Est

25.04.2003, 00:00 6

Grupul de presa elvetian Ringier intentioneaza sa se dezvolte in Europa occidentala si sa-si consolideze pozitiile din Europa centrala si Asia, informeaza suplimentul economic al cotidianului Le Figaro.
In plus Ringier doreste sa treaca peste esecul inregistrat anul trecut, in tentativa de a se apropia de grupul de presa german Axel Springer. "Eu sunt in cautarea unei companii in Franta sau Germania care sa nu fie prea mare, dar care sa fie leader pe piata ei, indiferent daca este o piata de nisa", a declarat Michael Ringier, director executiv al grupului Ringier cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare ale companiei. El a precizat ca A‚"inca nu a gasit solutia finala", dar ca ramane la panda pentru o ocazie buna. Daca aceasta ocazie apare "noi suntem pregatiti sa alocam intre 100 si 200 de milioane de euro", a mai spus Michael Ringier, adaugand ca totusi doreste sa "profite de mijloacele de care dispune grupul pentru a consolida pozitiile Ringier din Europa de Est".
Grupul doreste sa investeasca aici mai ales in reviste, un domeniu in care "comparativ cu ce avem pe piata ziarelor, noi nu suntem inca foarte prezenti", a spus Michael Ringier, precizand ca "procesul de consolidare trebuie sa fie terminat in urmatorii doi ani in Ungaria, Cehia, Romania si Slovacia".
In aceste tari Ringier castiga bani iar grupul le priveste cu optimism, la egalitate cu Asia care este aproape de echilibru. In 2002 cifra de afaceri a grupului Ringier pe Europa de Est a crescut cu 15,6% pana la 114 milioane de euro, in timp ce in China si Vietnam, activitatile grupului elvetian au inregistrat o crestere de 12,5% realizand o cifra de afaceri de 30 milioane de euro.
In schimb, activitatea grupului Ringier in Elvetia s-a inscris pe un trend descrescator. "Este dificil sa gasim cateva aspecte pozitive pentru Elvetia. 2003 va fi un an si mai greu decat 2002", a declarat Michael Ringier. Datorita nesigurantei din mediul economic vanzarile ziarelor in Elvetia au scazut cu 6,5 procente in 2002.
Blick si SonntagBlick, principalele ziare ale grupului, au inregistrat scaderi ale tirajelor de la 309.444 la 292.292 de exemplare pentru Blick si de la 336.336 la 312.312 de exemplare pentru SonntagBlick. Cifra de aafceri inregistrata de divizia de reviste si saptamanale a scazut si ea cu 3,3% in 2002, in timp ce veniturile realizate de RingierTV, care produce emisiuni pentru televiziunea elevetiana in limba germana SF2, au crescut cu 3,1%.
Cu toate acestea, in ansamblu Ringier a reusit sa-si mentina in limite constante cifra de afaceri, care nu a scazut decat cu 2,8 procente in 2002 fata de 2001, atingand 700 de milioane de euro. Datorita cesionarii pachetului de 49% detinut de Ringier la cotidianul Neue Luzerner Zeitung, grupul elvetian a inregistrat un profit net de 26,6 milioane de euro, in crestere cu 12,6 procente fata de 2001. Aceste rezultate sunt considerate de Michael Ringier drept "semnul unei gestionari performante" in asa masura incat el a decis sa paraseaca postul de director executiv al grupului pentru a deveni presedinte al consiliului de administratie. Orice s-ar intampla si oricare vor fi dificultatile economice ale momentului, grupul Ringier intentioneaza sa ramana o afacere de familie si in consecinta sa isi pastreze independenta. "Desigur, o deschidere a capitalului este probabil un avantaj in plan financiar, insa acest lucru nu-ti mai permite sa decizi liber propria strategie", a spus Michael Ringier.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO