Mediafax.biz Exclusiv

Acţionarii Cramele Recaş au 4 mil. euro pentru investiţii

Autor: Laurentiu Cotu

16.03.2011, 17:53 941

Producătorul timişorean deţine 700 dehectare de viţă-de-vie şi o reţea de aproximativ 100 de magazine înţară, toate unităţile fiind branduite în Cramele Recaş.

"Intenţionăm să continuăm şi în acest an proiecteleinvestiţionale, astfel că vom aloca 3,1 mil. euro pentrureconversia unei plantaţii de 168 de hectare de vie, proiectsusţinut în proporţie de 65% din fonduri europene. Mai avem în planun alt program investiţional de circa 800.000 de euro, resurseproprii, ce prevede înlocuirea utilajelor din viticultură şicreşterea capacităţii complexului de vinificaţie", a declaratpentru ZF Transilvania Ciprian Roşca, directorul de vânzări alCramelor Recaş.

Anul trecut, producătorul din Timişoara a realizat investiţiitotale de 7 mil. euro. În acest sens, 2,5 mil. euro, din care 65%din fonduri europene, s-au cheltuit pentru reconversia uneiplantaţii viticole de 130 de hectare cu diferite soiuri destruguri, 2 mil. euro au fost investiţi în achiziţionarea de noiutilaje, 1,7 mil. euro pentru creşterea capacităţilor de producţieşi 700.000 de euro pentru o staţie de epurare.

Producătorul de vin Cramele Recaş face parte din grupul Recaşalături de companiile Cramele Recaş Group, şi Cramele Recaş Prod.La nivel de grup, anul trecut s-a înregistrat o creştere a cifreide afaceri cu circa 12% faţă de anul anterior. În ceea ce priveşteevoluţia vânzărilor Cramele Recaş, anul trecut a fost realizată ocifră de afaceri de 15 mil. euro, compania bugetându-şi pentru 2011o stagnare a vânzărilor la nivelul din 2010.

Anul trecut, afacerile Cramele Recaş au fost susţinute înprincipal de găsirea unor noi oportunităţi pe piaţa americană,existând totodată şi o uşoară creştere la intern, atât pe partea dedistribuţie, cât şi pe segmentul de magazine proprii şi partenere.La export, producătorul de vin colaborează cu diferite firme dinSUA, Anglia, Rusia şi din ţările scandinave, aproximativ 20% dinvânzări fiind generate de livrările externe. Pe pieţele externe,cele mai mari venituri au fost aduse de brandurile Gama V Drinks,Frunza şi Terra Dacica.

Capacitatea anuală de producţie a companiei este de circa 5milioane de litri, echivalentul a peste 7 milioane de sticle devin.

Cramele Recaş este o afacere de familie în care, pe lângăbritanicii Philip Cox (care are 15% din acţiuni) şi soţia sa,Elvira Cox (14,99%), mai in vestesc şi alţi 10 antre pre nori români.

Procente importante de acţiuni mai au Georgiu Ioan (30%) şi IovaGheorghe Mihai (30%), conform datelor de la RegistrulComerţului.

Preţul mediu în industria vinului este de 9-10 lei pentru osticlă de vin, iar în categoria vinurilor superpremium pot fiincluse cele care costă mai mult de 30 de lei.

Lanivelul Europei, România, care are 186.900 de hectare, ocupa anultrecut locul cinci în topul ţărilor după suprafaţacultivată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO