Mediafax.biz Exclusiv

Agenţia de turism Eximtur mizează pe o creştere cu 15-20% a afacerilor

Autor: Laurentiu Cotu

10.01.2012, 18:11 88

Compania îşi bugetase în 2011 afaceri totale de 135 mil. lei (circa 32 mil. euro), în creştere cu 17% faţă de anul precedent.

Anul trecut, vânzările Eximtur au fost susţinute în principal de noile contracte cu clienţi corporatişti, precum şi de consolidarea bugetelor de călătorie ale diverselor companii. În perioada ianuarie-noiembrie 2011, compania Eximtur a avut 174.581 de clienţi (corporate şi individuali).

Pe de altă parte, conducerea Eximtur declara anterior că numărul de români care şi-au petrecut Revelionul în staţiuni din ţară şi din străinătate a scăzut cu 10-15%.

Totodată, în aceeaşi perioadă a scăzut şi numărul pachetelor turistice pentru destinaţii îndepărtate, în condiţiile în care din oferte au dispărut Egiptul, care era în anii anteriori în topul ofertelor, precum şiTunisia.

"Pentru acest an estimăm un plus de 15-20% al cifrei de afaceri faţă de anul trecut. Dacă în 2011 piaţa a înregistrat o tendinţă de creştere, pentru acest an ne aşteptăm la stagnare sau cel mult la o creştere similară cu cea din anul trecut", a declarat Radu Morariu, director general adjunct al Eximtur.

Compania spune că anul trecut vânzările departamentului de turism extern au crescut cu circa 29% faţă de anul anterior, datorită interesului românilor pentru călătorii şi vacanţe externe.

Totodată, în 2011 a crescut şi numărul de clienţi ai Eximtur, odată cu extinderea reţelei de retail a companiei, prin francizarea a 3 agenţii partenere.

Eximtur deţine în prezent 14 agenţii proprii, la care se adaugă 3 francize, înIaşi, Mediaş şiAlba Iulia. În topul destinaţiilor externe, alese de turiştii care au călătorit cu Eximtur anul trecut, se află Turcia, Bulgaria, Grecia şi Spania, conform unor informaţii anterioare furnizate de companie.

Eximtur a investit anul trecut în infrastructura IT şi telefonie, precum şi în finalizarea noului site fly.ro, însă pentru acest an nu sunt prevăzute investiţii majore.

Compania a ocupat în 2010 locul doi în topul agenţiilor de turism din România din punctul de vedere al cifrei de afaceri (115,7 mil. lei), după Happy Tour (143,4 mil. lei), dar înaintea Perfect Tour (87,3 mil. lei), Accent Travel (63,4 mil. lei) şi Marshal Turism (53,4 mil. lei).

Eximtur are în prezent 135 de angajaţi şi este controlată în principal de familia Morariu din Cluj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO