Mediafax.biz Exclusiv

Alexandrion după evoluţia pieţei la jumătatea anului: Suntem conservatori în estimări

Alexandrion după evoluţia pieţei la jumătatea anului: Suntem conservatori în estimări

Autor: Ioana David

01.08.2011, 19:24 173

Previziunea deacum a companiei este sub estimările iniţiale, care vedeau ostagnare a industriei în acest an.

"Începutul de an a fost mai slab decât ne aşteptam, dar piaţa dăuşoare semnale de revenire în al doilea trimestru. Dacă la fineleanului trecut ne aşteptam la o evoluţie flat a pieţei pentru 2011faţă de 2010, am devenit conservatori după primul semestru şi neaşteptăm la un declin de 5% per total an", a spus Eperjessy pentruZF.

Dacă previzunea reprezentantului Alexandrionse va adeveri, 2011 nu va marca prima contracţie a pieţei.Piaţa băuturilor alcoolicedin România a scăzut anul trecut cu 20%, cea mai mare scădere dinultimii cinci ani, potrivit unor informaţii citate decompanie.

În aceste condiţii, pe fondul creşterilor deacciză şi a crizei economice, industria de profil a pierdut înultimii cinci ani aproape jumătate din volum, ajungând până lanivelul de 50.000 hectolitri în 2010.

Greu de estimat

Alexandrion Group, companie controlată deomul de afaceri Nawaf Salameh, este prezentă pe piaţa din Româniadin 1994 şi are în portofoliu branduri precum Alexandrion,Brâncoveanu, Cava d'Oro, Kreskova, Red Bowler scotch whisky şi alte20 de mărci. Compania are două unităţi de producţie pe piaţa localăla Rădăuţi (Suceava) şi Ploieşti (Prahova).

Alexandrion Grup a înregistrat vânzări brutede 265 mil. lei (63,1 mil. euro) anul trecut, iar în 2011 îşibugetase iniţial o creştere de peste 5-6% "dacă piaţa rămâneaceeaşi".

Cum însă piaţa este sub estimări,compania "ia în calcul o uşoară pierdere faţă de 2010" acum. Anultrecut vânzările companiei au avut o creştere în valoare, însă auscăzut uşor în volum.

"Având în vedere că pentruindustria noastră perioada august - decembrie are o pondere foartemare în economia întregului an, modificările aduse bugetuluiiniţial nu sunt semnificative. Urmărim aceleaşi obiective ca şi lasfârşitul anului trecut, luând totuşi în calcul o uşoară pierderefaţă de 2010", a mai spus Gyuri Eperjessy.

El a fost numit în poziţia dedirector comercial în septembrie 2009, după o experienţă de peste11 ani pe piaţa bunurilor de larg consum.

Din echipa Alexandrion face parteîncă din 2006, când a ocupat poziţia de senior brand managerpremium brands, pentru ca apoi să fie director de marketing. CEO-ulcompaniei este George Christoforidis.

Uşoară scădere la jumătateaanului

În prima jumătate a anuluivânzările Alexandrion sunt "în uşor declin" faţă de perioadasimilară a anului 2010, pe de o parte din cauza "scăderii continuea consumului de produse legale, iar pe de altă parte din cauzapracticilor neconcurenţiale ale unor competitori, practici care aula bază evaziunea fiscală".

Alexandrion a preluat de la 1martie anul acesta distribuţia brandurilor din portofoliulcompaniei de băuturi de lux William Grant & Sons, Grant's,Glenfiddich, Balvenie, precum şi whisky-ul irlandez Tulla moreDew.

Anterior aceste mărci eraudistribuite de Cristalex.Acesta nu este primul parteneriat al companiei, după cele din2006 (cu Fratelli Branca, una din cele mai vechi companii italienedin domeniu) şi 2007 (QSI - producător de whiskyscoţian).

Principalii competitori ai Alexandrion Groupsunt producătorii locali Prodal '94 şi Scandic Distilleries şiimportatorii Cristalex, Pernod Ricard România şi SollersPPD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO