Mediafax.biz Exclusiv

Angelli: Orice producător e afectat de insolvenţele distribuitorilor

Autor: Ioana David

19.06.2011, 18:50 162

"Afacerea se menţineconstantă. Am crezut că vom avea ocreştere, dar mărirea TVA, a accizelor la aperitive au stopataceastă evoluţie. La export am înregistrat o creştere substanţialăşi sperăm ca anul acesta să ajungem la o vânzare de aproximativ 2milioane de sticle", a spus Alin Ursu, administrator alAngelli.

Laexport, compania este prezentă în Ungaria, Italia, Spania, Grecia,iar recent a intrat în Turcia. Livrările externe generează peste10% din total (în volum), potrivit unor calcule ale ZF pe bazainformaţiilor de anul trecut.

Înprimele cinci luni ale anului vânzările pe piaţa internă au fostsub estimările iniţiale de 5%, cele mai vândute produse fiind CuveeImperial, cocktailurile Angelli Pesca şi Fragola şi AngelliCherry.

Potrivit unor date anterioare oferite, în 2010 producătorul despumante a înregistrat o cifră de afaceri de 14,2 mil. euro, înscădere cu 10% com parativ cu 2009.

O piaţă mai slabă

Potrivit estimărilor lui Ursu, piaţa de spumante a scăzut înprimele cinci luni ale anului, în timp ce consumatorii seorientează către produse ieftine. Tendinţa este de altfel specificăîntregii industrii a bunurilor de larg consum, care a debutat în2008 odată cu criza.

Cota de piaţă a Angelli pe segmentul de vin spumant (raportat lavolumul de vânzare) este de 54,5%, în timp ce pe segmentul deaperitive firma are 93,1% din piaţă, potrivit datelor companiilorde cercetare de piaţă citate de companie care sunt aferente anului2010.

Peaceastă piaţă, Angelli concurează cu Zarea, însă Ursu spune căexistă şi foarte mulţi importatori care aduc produse dinBulgaria.

Întrebat dacă au existat distribuitori cu care lucra şi care auintrat în insolvenţă, administratorul Angelli a răspuns căda.

"Au existat atât distribuitori, cât şi reţele care au intrat îninsolvenţă. Din fericire, suntem o companie puternică şi nu am fostafectaţi de aceste situaţii. Încercăm pe cale legală să recuperămaceste creanţe. Nu cred că există producători în România care să nufi fost afectaţi de această situaţie, care a devenit un lucrucurent", a adăugat Ursu.

Angelli alocă pentru promovare 1 mil. euro anul acesta (înacţiuni la nivel de raft, publicitate, dezvoltare de producţie), încreştere comparativ cu nivelul de 0,8 mil. euro de anul trecut.Compania are o facilitate de producţie în Bucureşti şi face partedin grupul german Henkell & Co., care deţine companii în 10ţări europene.

Potrivit unor informaţii anterioare, Angelli are peste 50 dedistribuitori la nivel naţional. În 2009, în cadrul companieilucrau 125 de oameni, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.Sub numele actual, compania care a fost înfiinţată în 1994funcţionează din februarie 2009. Firma are în portofoliu şi băuturide import.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO