Mediafax.biz Exclusiv

Argeşenii de la Building Astrom: Mai încercăm o dată în Libia

Autor: Andreea Neferu

18.03.2012, 18:44 239

"Mai încercăm o dată în Libia. Am depus oferte pentru construcţii de case şi demolări de blocuri (distruse în cursul conflictelor de anul trecut - n.red.), dar nu s-au anunţat încă câştigătorii. S-au mai liniştit lucrurile în Libia şi sperăm să şi câştigăm contracte", a declarat Marian Drăgoi, unul dintre acţionarii Building Astrom.

Compania a finalizat un contract de construcţii de 3 milioane de dolari în Libia înainte de izbucnirea revoltelor. Nu este însă pentru prima oară când constructorul se îndreaptă către pieţele externe, fiind, spre exemplu, prezent începând de anul trecut în Maroc cu un contract pe mai mulţi ani de 34 milioane de euro pentru construirea a 12 blocuri de apartamente, cu patru etaje.

Compania a avut anul trecut afaceri de circa 70-80 de milioane de lei (16,5-18,9 milioane de euro), aproape duble faţă de anul 2010, când Building Astrom înregistra un business total de circa 42,4 milioane de lei (10 milioane de euro), potrivit Ministerului de Finanţe.

"Am prins mai multe contracte. Atunci când ai de lucru, evident că îţi creşte şi cifra de afaceri", a afirmat Drăgoi.

Reprezentantul companiei a spus că deşi preferă ţările emergente, nu exclude să participe, punctual, şi la unele proiecte din statele din Vest.

"Am studiat două contracte derulate în Germania, însă nu ni s-au părut rentabile. Acum ne gândim însă la un contract în Franţa", a mai spus Drăgoi.

Printre contractele la care Building Astrom lucrează în prezent pe piaţa locală se numără fabrica de adezivi de la Roznov, judeţul Neamţ, a nemţilor de la Henkel. Valoarea contractului se ridică la 8,9 milioane de lei (circa 2 milioane de euro), în contextul în care unitatea urmează să aibă o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi şi o capacitate de producţie de 180.000-200.000 de tone anual.

De asemenea, una dintre cele mai importante lucrări ale constructorului argeşean a fost şi pista de încercări de la centrul Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Titu. "Am finalizat lucrările la sfârşitul anului trecut la Titu, acum aşteptăm etapa a doua de construcţie a centrului. Mai sunt multe de construit şi vom participa la licitaţii", a spus Drăgoi.

Constructorii români au început în anii de criză să prospecteze pieţele externe în căutare de noi oportunităţi, în condiţiile în care piaţa locală a construcţiilor înregistra scăderi abrupte.

Astfel, Delta ACM 93, constructor bucureştean controlat de omul de afaceri Florea Diaconu, a ajuns în Irak, unde de altfel a şi câştigat în urmă cu un an un proiect de construcţie a unei autostrăzi în valoare de 66,7 milioane de dolari (47,8 milioane de euro).

Recent, Florea Diaconu declara că este interesat de proiecte şi în Qatar, ţară care va organiza în 2022 Campionatul Mondial de Fotbal.

Romstrade, constructor controlat de Nelu Iordache, a făcut primul pas tot în Irak, unde a câştigat construcţia unei autostrăzi de 35 de kilometri, în timp ce Bog'Art (Raul Doicescu) a anunţat că este interesat de zona Golfului, Ghana, Guineea Bissau, Senegal, Coasta de Fildeş.

Recent, şi colosul Hidroconstrucţia, cel mai mare constructor român, cu afaceri de peste 232 milioane de euro în 2010, şi-a deschis o sucursală în Germania, în localitatea Kircheim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO