Mediafax.biz Exclusiv

Arval: Viitoarea taxă de poluare ne-a ajutat în 2010, dar afectează 2011

Arval: Viitoarea taxă de poluare ne-a ajutat în 2010, dar afectează 2011

Autor: Bogdan Alecu

20.12.2010, 18:55 26

Unul dintre factorii care au contribuit lacreşterea businessului pe final de an a fost anunţul cu privire lanoua taxă de poluare care va intra în vigoare de la 1 ianuarie.Viitoarea taxă se va plăti inclusiv pentru motorizările Euro 5,care vor deveni obligatorii pentru toate maşinile noicomercializate în Uniunea Europeană şi care în prezent suntscutite.

"Flota Arval deja a atins din noiembrienivelul pe care ni l-am propus pentru acest an, iar până la fineleanului va continua să crească, mai ales pe fondul discuţiilorlegate de taxa de poluare. Unii clienţi s-au grăbit să le fielivrate flotele în 2010 pentru a evita taxa de anul viitor", a spusChristian Busch, managing director al ArvalRomânia.

În prezent compania deţine o flotă de peste3.400 de autovehicule, în creştere faţă de 2.700 de unităţi de lafinele anului trecut.

"Noua taxă poate fi considerată un avantajdacă ne uităm la rezultatele pe anul acesta, dar şi un dezavantajpentru începutul anului viitor. Este ca şi atunci când se majoreazăTVA-ul - există o perioadă «moartă». Momentan nu se ştie cât va fiexact, dar toţi ştiu că se va plăti ceva în plus şi se doreş te săse evite acest lucru." În ceea ce priveşte piaţa totală de leasingoperaţional, şeful Arval România estimează pentru acest an un volumtotal de 27.000 de autovehicule, iar pentru 2011 o creştere de 20-25%. Dintre contractele din acest an aproximativ 45% reprezintătranzacţii de "sale and lease back", soluţie la care companiileapelează pentru a obţine lichidităţ i. "De obicei, maşinileacceptate au între câteva luni şi trei-patru ani sau de la câţivakilometri la 100.000 km. Dar pentru a fi acceptate trebuie să seînscrie în modelul nostru de business", a spusBusch.

Anul viitor Arval România şi-a propus săajungă la o flotă de 4.000 de maşini închiriate în sistem deleasing operaţional, în condiţiile în care în 2010 au ieşit dinparc aproximativ 250 de maşini, acestea fiind vândute pe piaţa desecond-hand, iar anul viitor alte 400 de automobile vor ajunge lafinal de contract.

"Intenţia noastră este de a vinde pe piaţalocală aceste maşini, dar le şi putem exporta către alte pieţe." Întotal, Arval România are peste 200 de clienţi, cel mai mare fiindcompania de energie electrică Enel România, cu o flotă deaproximativ 1.000 de automobile. Din cele 3.400 de autovehicule,aproximativ 35% sunt marca Fiat, 20% Dacia sau Renault şi 20%Volkswagen sau Audi, iar restul Toyota, Peugeot, Citroën şi altemărci.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO