Mediafax.biz Exclusiv

Bănci şi firme de leasing controlează piaţa brokerajului în asigurări

Bănci şi firme de leasing controlează piaţa brokerajului în asigurări

Autor: Ciprian Botea

27.07.2011, 18:50 328

Jumătate dinprimele zece companii de brokeraj după volumul primelor bruteintermediate anul trecut se află într-una dintre cele două situaţiişi au vândut împreună poliţe cu o valoare cumulată de 775 mil. lei(185 mil. euro), adică un sfert din primele de 3,2 mld. leiintermediate de toate companiile de brokeraj, arată datele Comisieide Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

"Chiar dacă leasingul a scăzut semnificativ,asigurările pe acest segment se mişcă din inerţie. Sunt contracteîn vigoare pentru care sunt încheiate în continuare poliţe deasigurare", comentează Bogdan Andriescu, preşedintele UNSICAR,asociaţia profesională a brokerilor de asigurări.

Cea mai mare societate de brokeraj a fost în2010 Porsche Broker, companie controlată de Porsche Group, care maideţine pe plan local o bancă de nişă şi o firmă de leasing.Brokerul a intermediatanul trecut prime de 294 mil. lei (circa 70 mil. euro), nivelsimilar cu cel din 2009, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de peste9%.

Brokerul afiliat UniCredit ŢiriacBank, a şaptea bancă locală cu o reţea de 235 de sucursale şi circa530.000 de clienţi, s-a poziţionat pe locul doi în piaţa debrokeraj în 2010, în condiţiile în care a intermediat prime brutede 216 mil. lei.

Între primii zece brokeri s-ausituat şi RCI Broker (locul 4), VBL Broker (locul 7) şi Afin Broker(locul 9), toate cele trei companii fiind afiliate unor societăţide leasing.

Din urmă vin brokeriispecializaţi pe segmentul corporate controlaţi de giganţiinternaţionali, precum Marsh, AON sau Gras Savoye. Subsidiaralocală a Marsh a intermediat anul trecut prime de 195 mil. lei (46mil. euro), situându-se pe locul trei în această piaţă.

AON România s-a clasat pe poziţiaa cincea, cu prime intermediate de aproape 111 mil. lei, în timp cefrancezii de la Gras Savoye au vândut poliţe cu o valoare cumulatăde 78,8 mil. lei şi au ocupat locul opt.

Mai puţin prezente în portofoliulbrokerilor sunt poliţele de asigurări de viaţă, primeleintermediate pe acest segment fiind de numai 88 mil. lei (circa 21mil. euro), adică 2,75% din total.

"Asigurările de viaţă au opondere mică în piaţa de asigurări în general, dar în prezent acestsegment de piaţă se află pe val", spune Andriescu.

Vânzările de asigurări de viaţăreprezintă numai o cincime din totalul pieţei de asigurări, darafacerile pe acest segment au crescut cu 3% în primul trimestru din2011, comparativ cu un declin de peste 8% al primelor subscrise peasigurări generale.

Piaţa de brokeraj în asigurări ascăzut cu 0,5% în 2010, la 3,2 mld. lei, dar primele intermediatede brokeri au urcat la 38% din totalul poliţelor vândute deasigurători anul trecut, în condiţiile în care întreaga piaţă deasigurări a înregistrat o scădere semnificativ mai mare - de5,7%.

"Eu văd în continuare un trendcrescător pe piaţa de brokeraj, chiar dacă nu o să vedem o creşterespectaculoasă. Clienţii sunt mai atenţi la costul asigurării şiapelează la consultanţă specializată", consideră BogdanAndriescu.

Piaţa asigurărilor a scăzut cu5,7% anul trecut, la 8,36 mld. lei (circa 2 mld. euro), din cauzascăderii vânzărilor de poliţe auto facultative (Casco). Scădereapieţei de asigurări s-a adâncit în primele trei luni din acest an,subscrierile coborând cu 8,8%, până la 1,7 mld. lei (400 mil.euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO