Mediafax.biz Exclusiv

Bardelli, Policolor: Punem flori peste tot, dar nimeni nu are grijă de stâlpii electrici, de poduri sau de garduri

Bardelli, Policolor: Punem flori peste tot, dar nimeni nu are grijă de stâlpii electrici, de poduri sau de garduri

Autor: Andreea Neferu

20.09.2011, 10:40 374

"Punem flori peste tot, dar nimeni nu are grijă de stâlpii de electricitate, de poduri, de garduri. În absenţa protecţiei pe care vopseaua o oferă, oraşele noastre vor fi distruse în scurt timp de coroziunea atmosferică, de poluare şi de îmbătrânirea naturală a materialelor de construcţii", a spus Bardelli.

El susţine că sintagma "No color, no development, no environmental ambient" (Fără culoare, nu există dezvoltare şi mediu înconjurător - trad.), utilizată de americani în anii '50, este extrem de actuală în România de astăzi.

În prezent, consumul de vopsea din România se ridică la doar 4 kilograme anual per locuitor, în condiţiile în care media europeană este de circa 14 kilograme.

"Piaţa de lacuri şi vopsele din România se confruntă cu al treilea an de recesiune. De la valoarea maximă înregistrată în 2008, de 320 de milioane de euro, aceasta (piaţa locală de lacuri şi vopsele - n. red.) va coborî în 2011, cel mai probabil, la mai puţin de 150 de milioane de euro. Mai mult, există şi o inflaţie ridicată la nivelul materiilor prime folosite în această industrie, comparabilă numai cu cea din anul 1972. Combinaţia de recesiune şi inflaţie penalizează industria românească de lacuri şi vopsele", a explicat Bardelli.

O modalitate prin care industria de profil poate fi revitalizată este programul de termoizolare a locuinţelor, care poate stimula în mod natural activităţile de renovare a caselor şi a apartamentelor.

"Sectorul are nevoie de sprijin urgent din partea guvernului, care să promovoze o politică de creditare prin care programul de termoizolare a locuinţelor să fie susţinut."

Al doilea val de criză se resimte

Comportamentul consumatorilor de lacuri şi vopsele a fost influenţat puternic în perioada de criză, iar recentele turbulenţe de pe pieţele internaţionale îşi pun amprenta asupra industriei locale.

"Al doilea val al crizei financiare are un impact important asupra gospodăriilor româneşti şi în consecinţă şi asupra investiţiilor de anvergură mică şi medie ale acestora. Românii sunt dezorientaţi şi în perioade de incertitudine preferă să amâne investiţiile care nu sunt direct legate de strictul necesar sau de sănătate."

Policolor-Orgachim a alocat anul acesta fonduri pentru investiţii de circa trei milioane de euro, suma fiind direcţionată către activităţile de rebranding (compania derulează în prezent o campanie de promovare a noii imagini a Policolor), producţie, distribuţie şi programe de protejare a mediului înconjurător.

Producătorul are în prezent 680 de angajaţi, dintre care 250 sunt în România.

Compania a reluat anul acesta procesul de extindere a reţelei de magazine proprii, în condiţiile în care a deschis deja două magazine la Constanţa şi Iaşi şi l-a rebranduit pe cel deja existent la Timişoara.

Până la sfârşitul anului urmează să fie deschis încă un magazin în Bucureşti, astfel că reţeaua de magazine Policolor va cuprinde şapte unităţi.

Produsele Policolor sunt prezente în peste 2.000 de puncte de vânzare, dar şi în circa 75 de magazine de bricolaj din ţară.

Policolor comercializează în prezent produse structurate în patru categorii: Policolor Arhitectural (soluţii pentru decorarea şi finisarea casei), Deko Professional (sisteme profesionale pentru construcţii şi amenajări), Klar (sisteme complete pentru vopsirea şi finisarea automobilelor) şi Policolor Industrial Coatings (acoperiri de uz industrial).

Facilităţile de producţie, mutate la bulgari

Policolor-Orgachim şi-a mutat în ultimii ani aproape integral toate facilităţile de producţie din România în Bulgaria, în afară de producţia de vopsele speciale, aşa cum sunt cele pentru industria auto.

Policolor, fosta Întreprindere de Lacuri şi Vopsele Bucureşti, este deţinută de fondurile de investiţii Reconstruction Capital 2, Romanian Investment Fund şi Romanian Reconstruction şi a fost retrasă de pe Bursă la sfârşitul lui 2008, după ce a fost listată în 1997.

În 1998 Policolor a achiziţionat 51% din acţiunile companiei Orgachim, cel mai mare producător de vopsele de pe piaţa bulgară.

Pe piaţa de lacuri şi vopsele compania Policolor concurează cu jucători precum Fabryo Corporation, Köber, Atlas Corporation, Deutek, Azur, Daw Benţa sau Druckfarben.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO