Mediafax.biz Exclusiv

Blidar: Am vândut mai multe vagoane, dar la un preţ mai mic, de aceea veniturile au fost în scădere

Blidar: Am vândut mai multe vagoane, dar la un preţ mai mic, de aceea veniturile au fost în scădere

Autor: Mirabela Tiron

15.02.2011, 18:47 37

"Creşterea pe care o anticipam anul trecut laAstra Vagoane Călători nu s-a produs pentru că multe licitaţii (deachiziţie vagoane - n.red.) nu s-au mai ţinut, iar altele s-au totamânat atât în ţară, cât şi în străinătate", a declarat Blidar,care a dezvoltat un grup de companii în mai multe domenii cuafaceri de câteva zeci de milioane deeuro.

Astra Vagoane Călători a finalizat anul trecutcu o cifră de afaceri estimată la 44,2 milioane de euro şi cu unprofit net estimat la 9,5 milioane de euro, potrivit declaraţiiloromului de afaceri, datelor de la Ministerul de Finanţe şicalculelor ZF.

Blidar explică scăderea afacerilor şi prinfaptul că preţul vagoanelor a fost mai mic decât cel din2009.

"Am vândut mai multe vagoane anul trecut, darla un preţ mai mic, de aceea veniturile au fost în scădere", a spusantreprenorul, fără să menţioneze câte vagoane a livrat în 2010 şicine au fost clienţii. Potrivit declaraţiilor anterioare ale omuluide afaceri, preţul unui vagon variază între 550.000 de euro şi850.000 de euro.

Astra Vagoane Călători este principalulfurnizor de vagoane pentru operatorul feroviar de stat CFRCălători, cu care a încheiat în ultimii trei ani contracte pe maimulţi ani în valoare de peste 400 de milioane deeuro.

La începutul anului trecut, operatorul CFRCălători a anunţat că va încheia un acordcadru cu Astra VagoaneCălători, prin care va achiziţiona în următorii patru ani 400 devagoane noi, de tip InterRegio, pentru 1 miliard de lei (238 mil.euro). Blidar preciza anul trecut că în cazul în care ar fi avutcontracte doar cu CFR Călători, compania lui ar fi murit de mult.Astra Vagoane Călători livrează componente de vagoane şi cătrecăile ferate din Egipt, Franţa, Iran şi alteţări.

Afacerile companiei producătoare de vagoane decălători au fost constant în creştere până în 2008, când profitulnet al companiei a ajuns la 26,2 milioane de euro, iar cifra deafaceri la 65,6 milioane de euro.

Din 2009, cifra de afaceri a Astra VagoaneCălători a început să se contracte, înregistrând un ritm de scăderede 21,6%, în timp ce profitul s-a majorat cu 25%, arată datele dela Registrul Comerţului.

În 2010, Valer Blidar a câştigat douălicitaţii în străinătate, prin care va livra timp de doi ani 50 devagoane de călători unui operator feroviar din Cehia, dar şi altecâteva zeci de vagoane unui operator feroviar dinItalia.

"Pentru partenerul din Italia am livrat în2010 doar două trenuri a câte şase vagoane. Urmează ca restul devagoane să le livrăm în 2012. Tot atunci vom începe să livrămvagoanele şi către operatorul feroviar din Cehia." Dacă anultrecut, omul de afaceri susţine că livrarea de vagoane către Italiaşi Cehia va compensa destul de bine reducerile cauzate de această"perioadă mai neagră de criză", iar compania şi angajaţii nu voravea de suferit, în prezent, Blidar afirmă că se aşteaptă caînceputul acestui an să fie mai greu faţă de aceeaşi perioadă dinultimii zece ani din cauza "unor anumiteconsiderente".

Omul de afaceri nu a explicat de ce anumecrede că începutul acestui an va fi mai greu pentru Astra VagoaneCălători. "Poate că partea a doua a anului va fi mai bună." Un altmare constructor de vagoane din Arad, compania Astra Vagoane,controlată de omul de afaceri Cristian Burci, a intrat îninsolvenţă anul trecut după ce comenzile de la partenerii dinstrăinătate au scăzut. Firma lui Burci livrează vagoane demarfă.

Blidar mai deţine pe lângă Astra VagoaneCălători şi firmele Astra Vest, Sirv Titu, fabrica de marmurăMarmura Bucureşti şi Tristar Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO