Mediafax.biz Exclusiv

Bulgarii de la KAI Ceramics mizează pe afaceri de 20-22 mil. euro

Bulgarii de la KAI Ceramics mizează pe afaceri de 20-22 mil. euro

Autor: Andreea Neferu

06.05.2011, 11:48 154

"20-25% din vânzăriletotale ale grupului sunt generate de piaţa românească. Tradiţional,principala piaţă externă de desfacere era Anglia, însă anul acestaRomânia e posibil să o depăşească", a declarat Cătălin Rotaru,country manager al KAI Ceramics, divizia locală a grupuluibulgar.

Compania şi-a dublat anul trecut afacerile dinRomânia, până la 17 milioane de euro, pe fondul extinderii reţeleide parteneri de distribuţie şi a gamei de produse.Compania estimează că deţine înprezent o cotă de piaţă de circa 11- 12%, dar prognozează ca spresfârşitul lui 2012 să acopere un sfert din piaţă.

"În 2008, înainte de a deschide filială în România,KAI avea deja o cotă de piaţă de 3-4%, ulterior am reuşit săcreştem, astfel că încă sper ca în 2012 să ajungem la 20-25% dinpiaţă.25% din piaţă este opoziţie stabilă, prin care poţi influenţa prin modele, tendinţe",explică Rotaru.

KAI comercializează plăci ceramice (gresie şifaianţă) la nivel naţional printr-o reţea de 20-30 de parteneri,printre care distribuitorii locali Delta Distribution, Tiger AmiraOradea şi PremierCom Slobozia, dar şi reţelele de retaileri Baumax,Praktiker şi Bricostore.

KAI Ceramics a intrat pe piaţa locală în primăvaralui 2009 şi distribuia 20 de game de produse, iar acum a ajuns la120.

"Pregătim alte 20 de noi game, realizate în urma uneiinvestiţii de 6 milioane de euro pentru majorarea producţiei dinBulgaria", spune Rotaru.

Piaţa locală de plăci ceramice s-a ridicat în 2010,din punctul de vedere cantitativ, la 25 milioane de metri pătraţi,potrivit estimărilor companiei, care iau în calcul datele raportatede Institutul Naţional de Statistică privind importurile de faianţăşi gresie, precum şi capacităţile locale de producţie.

"Importurile de anul trecut s-au cifrat la 23-25milioane de metri pătraţi, producţia locală se ridică la 6 milioanede metri pătraţi, iar, în general, 20% din produse merg cătrestocuri", susţine Rotaru

Din punctul de vedere valoric, piaţa de plăciceramice s-a ridicat la 130 mil. euro anul trecut, dar ar puteacreşte moderat anul acesta.

"În 2011 piaţa va înregistra o uşoară creştere. Nebazăm pe proiectele care se pare că sunt reluate, dar şi pe faptulcă există destul de mulţi oameni care îşi renoveazălocuinţele.De altfel, motorulde creştere al businessului KAI în 2011 vor fi renovările", spuneRotaru.

Deşi o serie de producători de materiale deconstrucţii au anunţat la începutul acestui an că au majoratpreţurile, KAI nu ia deocamdată în calcul o asemenea măsură, încondiţiile în care deja în iulie anul trecut a existat o reajustarea preţurilor. Preţul mediu la raft al produselor KAI se situează lacirca 30 de lei/metru pătrat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO