Mediafax.biz Exclusiv

CEO al UPC: Potenţial de creştere există. Estimările sunt mai bune decât anul trecut

CEO al UPC: Potenţial de creştere există. Estimările sunt mai bune decât anul trecut

Autor: Adrian Seceleanu

06.04.2011, 18:29 35

Primele treiluni ale anului au fost dificile la nivelul întregii pieţe detelecom şi pe segmentul consumer şi pe cel business, situaţie carese va perpetua cel mai probabil şi în al doilea trimestru, însăindustria are potenţial de creştere pe diferite segmente, spuneîntr-un interviu pentru ZF Severina Pascu, directorul executiv alUPC România, unul dintre cei mai mari operatori detelecom.

"Deocamdată nu se simte orelaxare a consumatorilor, iar eu sunt rezervată în a lansapronosticuri.Este evident că piaţa îşi revine odată ce îşi revineeconomia. Estimările sunt în acest moment mai bune decât cele deanul trecut, dar există şi un decalaj între momentul din careîncepe economia să funcţioneze şi cel din care încep să se vadăîmbunătăţirile macroeconomice şi când începe consumatorul să sesimtă încrezător că da, poate să înceapă să fie mai generos cucheltuielile. Eu cred că prima jumătate a anului va fi încontinuare dificilă atât pe segmentul rezidenţial, cât şi pe celB2B."

UPC România, numărul doi pe piaţalocală de servicii TV, a obţinut în anul 2010 venituri de 120,9mil. euro, în scădere cu 2,03% faţă de anul precedent. Scăderea de2% este considerată o evoluţie "foarte bună" în condiţiile în careîntreaga piaţă a scăzut, iar rivali precum Romtelecom - care afăcut şi achiziţii - au avut venituri mai mici cu 8% anultrecut.

Cu 1,156 milioane de clienţi, UPCîşi dispută cu Romtelecom poziţia secundă pe piaţa locală deteleviziune, după ce fostul monopol din telefonia fixă a preluatBoom TV şi AKTA Satelit, şi este numărul trei pe piaţa de netfix.

UPC este şi numărul trei petelefonia fixă, după Romtelecom şi RCS&RDS.

În ceea ce priveşte performanţaUPC în acest an, Severina Pascu afirmă că operatorul se aşteaptă lavânzări mai mari după ce compania a investit în ultimii doi anipeste 100 mil. euro în reţea şi echipamente, care i-au permisoperatorului să lanseze servicii precum recorderul digital (DVR),televiziunea HD şi, acum, net fix la cele mai mari viteze de pepiaţă, de până la 120 Mbps.

Înainte de lansarea UPC, cele maimari viteze de pe piaţa consumer erau oferite de Romtelecom şiRCS&RDS, de până la 100 Mbps.

Teoretic, cu viteze de descărcare de 120Mbps, un fişier de 800 MB poate fi descărcat în mai puţin de 10secunde. În prezent, UPC oferă aceste viteze de acces la internetde până la 120 Mbps în 12 oraşe, adică pentru 70% din clienţiicompaniei, spune Pascu, iar în perioada următoare serviciul va filansat într-un alt oraş.

"Cele patru abonamente pilon suntcele cu viteze de descărcare a datelor de 10,20,60 şi 120 Mbps faţăde 3,15 şi 25 Mbps anterior."

Fiind pentru mult timp în urmaRCS&RDS şi, în anumite localităţi, şi a Romtelecom în ceea cepriveşte viteza la net, UPC a pierdut constant clienţi inclusiv peaceastă piaţă aflată în creştere. În martie 2010 UPC atinsese celmai mare număr de clienţi la net din istorie, 271.400, dar îndecembrie acesta scăzuse la 255.000, în timp ce RCS şi Romtelecomcrescuseră.Însă, odată cu noile viteze, situaţia s-a schimbat însensul că firma americană nu doar că a reuşit să câştige clienţinoi, ci şi să aducă înapoi clienţi care plecaseră.

"În Cluj am văzut o adopţiefoarte bună: jumătate dintre clienţii care au cumpărat Fiber Powerau ales vitezele de 60 şi 100 Mbps.Am avut şi clienţi noi care au venit de la competiţieşi clienţi care aveau servicii TV de la UPC şi net de la altfurnizor sau deloc şi au cumpărat de la noi. Am avut şi clienţicare renunţaseră la UPC din cauza vitezei şi s-au întors la noi",admite Pascu, fără a oferi detalii.

Preţurile (fără TVA) pentru netul de mareviteză variază între 15 lei pe lună (pentru net la viteză de pânăla 10 Mbps) şi 50 de lei pe lună (pentru net până la 120 Mbps). UPCa lansat iniţial în Cluj noile servicii de date.

"E un produs relevant, bine poziţionat înpiaţă, la un preţ competitiv.Împreună cu televiziunea digitală avem un pachetfoarte puternic."

După extinderea acoperirii serviciilor în 12oraşe, ţinta UPC este să-şi mărească vânzările, spune şefulUPC.

"Focusul nostru nu este doar pe Bucureşti,chiar dacă într-adevăr potenţialul e mult mai mare aici. Ne uitămla Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi. Aşteptările noastre sunt canoi le abonamente şi pachete de produse 3play să ne ajute săcreştem vânzările, să ne ajute să aducem clienţi noi sau săreaducem clienţi care au folosit cândva produselenoastre."

Pe tema celui mai fierbinte subiect dintelecom, intenţia RCS&RDS de a cumpăra UPC, răspunsul SeverineiPascu a fost: "Nu comentez".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO