Mediafax.biz Exclusiv

Cinnabon, al patrulea pariu făcut de Puiu Popoviciu în timp de criză

Cinnabon, al patrulea pariu facut de Puiu Popoviciu în timp de criza

Autor: Cristina Rosca

25.11.2011, 14:05 722

La intrarea în centrul comercial Băneasa Shopping City te "loveşte" mirosul de scorţişoară, care te trimite automat cu gândul la Crăciun şi sărbătorile de iarnă. Mirosul îl simţi indiferent de anotimp, pentru că brutăria-cofetărie Cinnabon este mereu acolo. Păcat că nu este şi Crăciun în fiecare zi.

La doi ani de la intrarea pe piaţă a brandului american, mirosul de sărbătoare îl simţi în şase locuri din România, pentru că tot atâtea brutării Cinnabon există pe piaţă - cinci sunt în capitală şi una în Constanţa.

"Avem două locaţii în Băneasa Shopping City, două în AFI Palace Cotroceni şi câte una în Sun Plaza şi Maritimo Shopping Center", spune Carmen Lupuleţ, director de comunicare al lanţului de brutării.

Lanţul Cinnabon, care a împlinit 25 de ani de la lansarea sa în Statele Unite, a intrat pe piaţa locală în octombrie 2009.

Aceasta este cea de-a patra încercare a lui Puiu Popoviciu pe piaţa locală a restaurantelor şi cofetăriilor, primele trei fiind deja un succes. El mai deţine participaţii indirect prin intermediul Tatika Investments, înregistrată în Cipru, în cadrul lanţului de restaurante de tip fast-food KFC, în cadrul Pizza Hut şi în cadrul brutăriilor Paul Bakeries.

Iniţial a venit Pizza Hut în 1994, trei ani mai târziu venind rândul KFC. Mai bine de zece ani mai târziu a fost deschisă prima brutărie Paul Bakeries, cu doar câteva "momente" înainte de izbucnirea crizei. Cele trei au afaceri cumulate de circa 50 de milioane de euro anul trecut.

În Cinnabon Popoviciu controlează, prin intermediul Tatika Investments, un pachet de acţiuni de 31,6%. Restul sunt împărţite între Bladon Enterprises (înregistrată tot în Cipru), Lunic Franchising and Consulting (Cipru) şi Călin Ionescu (actualul CEO al KFC).

Fiecare brutărie-cofetărie seamănă mai mult cu un stand decât cu o cofetărie clasică. Acest lucru nu împiedică circa 900 de persoane să cumpere zilnic ceva dintr-una dintre locaţiile Cinnabon.

"Avem în portofoliu şapte tipuri de produse, acesta urmând a fi extins odată cu produsele dezvoltate periodic de către compania- mamă", precizează Carmen Lupuleţ.

În oferta Cinnabon se regăsesc rulouri clasice cu scorţişoară, cupcakes şi o serie de băuturi specifice brandului.

Cel mai bine vândute produse sunt variantele mici ale rulourilor de bază, adică, Minibon, Mini Chocobon şi Mini Pecanbon. Fiecare dintre acestea are un preţ ce se situează în jurul valorii de şase lei. Bonul mediu la Cinnabon este însă de circa 13 lei.

În aceste condiţii, oficialii companiei estimează o cifră de afaceri de 800.000 de euro în acest an, cu 14% în creştere faţă de 2010. Mai mult "dacă vom deschide brutăriile pe care le avem planificate, în 2012 cifra de afaceri va fi de aproximativ 1,5 milioane de euro".

Carmen Lupuleţ spune că în cazul în care brutăria Cinnabon deschisă în Constanţa în urmă cu puţin timp se va dovedi eficientă, vor mai fi deschise alte cinci unităţi.

"Avem în plan deschideri la Palace în Iaşi, la Iulius şi la Polus în Cluj, la Oradea Shopping Center sau Lotus din Oradea sau în ambele. În Bucureşti sunt analizate centrele comerciale Bucureşti Mall şi Plaza România."

Compania mizează pe locaţii în mall-uri şi centre comerciale, cu un trafic mai mare de 10.000 de persoane pe zi. Cum în România există peste 50 de malluri, dar şi clienţi dispuşi să meargă la mall, piaţă există.

"Din datele de care dispunem, este loc pe piaţa locală pentru cel puţin 30 de brutării."

Pentru a deschide o brutărie-cofetărie Cinnabon costurile se situează între 75.000 şi 300.000 de euro."Depinde dacă este full size sau doar chioşc", explică Lupuleţ.

Suprafaţa variază astfel între 20 şi 80 de metri pătraţi.

Deschiderea de unităţi Cinnabon a început spre sfârşitul lui 2009, când criza deja îşi înfipsese colţii în economia locală; muşcătura avea să fie resimţită şi de consum, care a scăzut în perioada 2009-2011, cumulat, cu aproape 20%.

"În prima parte a anului acesta s-a cunoscut o scădere a vânzărilor faţă de perioada similară din 2010 din cauza diminuării traficului din centrele comerciale şi, implicit, a scăderii puterii de cumpărare a oamenilor. Însă, odată cu uşoara relansare a economiei în cea de-a doua parte a anului, a început să se simtă reluarea unei tendinţe de creştere constantă."

Mai mult, odată cu apropierea lunii decembrie, vânzările ar putea urca chiar mai puternic, în condiţiile în care mall-urile se vor popula cu doritorii de cadouri.

Care dintre cumpărătorii din malluri se opresc şi la Cinnabon?

Potrivit lui Carmen Lupuleţ, femeile active, cu vârstă între 25 şi 47 de ani, cu venituri medii şi peste medie şi cu studii medii sau superioare sunt clientele ţintă."După ce fac cumpărăturile la mall, acestea aleg întotdeauna să se răsfeţe şi la Cinnabon."

În ceea ce priveşte anul viitor, oficialii companiei se aşteaptă la un consum similar celui din 2011.

"Dat fiind faptul că poziţionarea noastră se bazează exclusiv pe centrele comerciale, suntem tributari traficului de acolo. Odată ce acesta scade, implicit şi consumul va scădea", conchide Carmen Lupuleţ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO