Mediafax.biz Exclusiv

Compania de autostrăzi ar putea încasa penalităţi de 22 mil. € pentru întârzierile de la autostrada Bucureşti-Ploieşti

Compania de autostrăzi ar putea încasa penalităţi de 22 mil. € pentru întârzierile de la autostrada Bucureşti-Ploieşti

Autor: Andreea Neferu

29.11.2011, 18:57 451

Ministrul transporturilor Anca Boagiu a arătat ieri că această autostradă nu va fi gata decât abia în 2012 şi a anunţat că firmele de construcţii care se ocupă de realizarea autostrăzii care leagă Capitala de Ploieşti vor plăti penalităţi de 0,05% pe zi până la finalizarea lucrării.

"Din punctul meu de vedere nu vor fi respectate termenele. Probabil va fi o lucrare care se va termina anul viitor, cu consecinţele de rigoare. Pe 15 decembrie vom face un bilanţ şi vom vedea cine şi ce penalităţi va primi", a afirmat Anca Boagiu, citată de Mediafax.

Calculele ZF privind penalităţile iau în considerare valoarea cumulată a celor două contracte de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, de circa 1,557 miliarde de lei (aproape 360 mil. euro la un curs de circa 4,3 lei/euro), dar şi penalităţi de 0,05% pe zi în perioada 15 decembrie-1 aprilie/30 aprilie, având în vedere că premierul Emil Boc a arătat în urmă cu aproape o lună că această şosea va fi gata în aprilie.

ZF a arătat într-un reportaj de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, publicat ieri, că şoseaua la care se lucrează de aproape patru ani şi care era programată pentru a fi inaugurată în luna decembrie nu poate fi parcursă nici măcar cu o lună înainte de termenul-limită deoarece multe poduri şi podeţe nu sunt finalizate decât într-un procent scăzut, iar pe multe porţiuni încă se lucrează la fundaţii.

Este posibil însă ca nu toţi constructorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti să fie penalizaţi, în condiţiile în care, spre exemplu, tronsonul cuprins între km 48,2 şi km 62 ai autostrăzii, unde a lucrat firma UMB Spedition, a "regelui asfaltului" Dorinel Umbrărescu, este finalizat cu aproape o lună înainte de termenul-limită stabilit iniţial.

De asemenea, consorţiul Pizzarotti/Tirena Scavi, care lucrează pe tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, este cu aproximativ o săptămână în urma celor de la UMB Spedition, în timp ce Euroconstruct şi Pa&Co, firme controlate de Dan Besciu şi respectiv Costel Căşuneanu, încă lucrează pe porţiuni întregi la fundaţia autostrăzii şi la construcţia de poduri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO