Mediafax.biz Exclusiv

Consumul de bere în oraş îşi revine uşor, spune producătorul Carlsberg

Consumul de bere în oraş îşi revine uşor, spune producătorul Carlsberg

Autor: Ioana David

22.08.2011, 19:24 212

Compania anunţa la începutul anului că în 2011 şi-a propus un plus de 10% al vânzărilor de băuturi pe cele trei segmente pe care activează: bere, băuturi răcoritoare şi apă.

"În prima jumătate a acestui an volumul de vânzări al URBB a evoluat într-un trend pozitiv, crescător, depăşind estimările de la începutul anului. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, am înregistrat o creştere moderată a vânzărilor, evidentă mai ales în segmentul berilor. Mărcile de bere cu cea mai importantă creştere procentuală a volumului de vânzări au fost Tuborg şi Skol", a spus Doron Zilberstein, vicepreşedinte de marketing al URBB.

El a precizat că brandul de apă Bilbor lansat anul trecut în iunie "începe să câştige cotă de piaţă".

URBB a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 343,4 mil. lei (81,2 mil. euro), conform datelor de la Ministerul Finanţelor, iar în 2010 compania a avut un avans de 3% în valoare, astfel că businessul a sărit de 350 mil. lei (84 mil. euro).

Estimările rămân în picioare

După rezultatele la şase luni compania menţine prognoza de creştere anunţată iniţial şi spune că "vom menţine o creştere constantă a volumului de vânzări, înregistrând rezultate superioare celor de la nivelul întregii pieţe".

"În prima jumătate a acestui an am remarcat, la nivel macroeconomic, o revenire modestă a obiceiurilor de consum în ceea ce priveşte berea, clienţii începând să cheltuiască mai mult pe mărci premium. De asemenea, am observat o revenire uşoară a obiceiului de consum în oraş versus cel de acasă", a mai spus Doron Zilberstein.

El a adăugat că şi lansarea de noi produse (Tuborg de 550 ml la cutie, sticla de 750 ml de Tuborg) şi alte campanii sunt printre factorii care au influenţat vânzările în prima jumătate a anului.

Zilberstein, 44 de ani, este vicepreşedinte de marketing al URBB, din septembrie 2008. Iniţial, el a lucrat în industria de medicamente, din 1994, iar în 1998 a trecut în industria FMCG şi a lucrat în cadrul Unilever Israel. Timp de zece ani a lucrat aici în domeniul marketingului, vânzărilor şi al managementului.

URBB se numără printre cei mai mari producători locali de bere, pe lângă Tuborg mai având în portofoliu şi Carlsberg, Skol, Holsten şi altele.

O piaţă în scădere

Preşedintele URBB este Hezy Ovadia care şi-a început mandatul anul acesta la 1 ianuarie, poziţia fiind deţinută anterior de Shachar Shaine, care a avut un mandat de şase ani, unul dintre cele mai lungi din industria berii.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionarul unic al URBB este International Breweries, înregistrată în Olanda. Conform unor informaţii oferite anul trecut de reprezentanţii companiei, URBB este deţinută în proporţie de 24% de grupul danez Carlsberg, iar restul de 76% de mai multe grupuri din Israel şi România.

Printre acţionarii din România se numără şi omul de afaceri Octav Cobzăreanu, potrivit unor informaţii publicate în Monitorul Oficial.

Piaţa berii din România s-a ridicat anul trecut la 17 mil. hectolitri, în scădere cu 3,5%, potrivit datelor Breraii României, iar alte companii prezente sunt Ursus, Heineken, Bergenbier şi Romaqua (prin brandurile Albacher şi Dorfer).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO