Mediafax.biz Exclusiv

Cum a ajuns compania care a pus gazon pe Wembley să livreze 4 hectare de mochetă în Petrom City

Cum a ajuns compania care a pus gazon pe Wembley să livreze 4 hectare de mochetă în Petrom City

Autor: Cristina Rosca

03.07.2011, 18:49 534

Deşi nu doreşte să facă publicăvaloarea contractului, despre care spune că este confidenţială,Andrew Sibley, director de marketing şi vânzări pentru pieţeemergente în cadrul Desso, spune că "am câştigat contractul după oserie lungă de negocieri cu echipa managerială a proiectului.Preţul a fost un factor important, dar şi calitatea produselor,serviciile oferite şi faptul că am putut livra produsele latimp".

Sibley recunoaşte că în cursa pentrucontractul Petrom au intrat şi companii româneşti, cărora nu le dănumele, însă în final "bătălia" s-a dat între olandezi şi nemţii dela Toucan, potrivit informaţiilor Desso.

Covoare made in România

"De la începutul procesului au existatmai multe companii româneşti care au participat la negocieri,deoarece acesta era unul dintre cele mai cunoscute şi vizibileproiecte din 2010. Au existat şi mulţi jucători internaţionaliprezenţi pe piaţa din România care au participat la licitaţ ie. Înfinal am rămas noi şi Toucan." Jucătorii români de covoare au avuto perioadă dificilă în ultimii ani. Covoarele produse în Româniaerau cunoscute în toată lumea înainte de anii '90, când o mareparte a vânzărilor se realiza la export.

Astăzi cei mai mari doi producători -Incov Alba Iulia şi Covtex Cisnădie - sunt în insolvenţă, sufocaţide costurile de producţie mari, în condiţiile în care fabricilelocale produc mecanic la acelaşi cost la care indienii şipakistanezii produc manual.

Contract de un milion deeuro

În aceste condiţii, olandezii de laDesso au fost cei care au câştigat contractul cu Petrom Cityestimat de ZF la peste un milion de euro.

Potrivit datelor de pe piaţa locală unmetru de mochetă variază între 150 şi 270 de lei. Pentru comenzifoarte mari însă, discountul poate ajunge şi la 35%. Petrom Cityeste un proiect de 100.000 de metri pătraţi.

Olandezii îşi vând covoarele în Româniade mai mulţi ani, însă din 2004 şi-au pus la punct o reţea dedistribuţie şi au cinci distribuitori în România: Construma Design(afaceri de 6,8 mil. lei în 2009), Sonerg Distribuţie (afaceri de12,2 mil. lei în 2009), Grisco Construct (afaceri de 7 mil. lei în2009), Euro Marketing Building (afaceri de 5,8 mil. lei în 2009) şiGamrat Construct (afaceri de 3,1 mil. lei în 2009) şi un depozitunde ţin covoarele "pentru că un factor important este să poţilivra la timp".

"În termeni de mărime a pieţei, România are potenţial să ajungăunul dintre cei mai mari jucători din Europa de Est. După aderareala UE în 2007 a devenit mai uşor să facem afaceri în România, şibusinessul nostru aici a crescut." Sibley mai spune că în pofidasituaţiei economice dificile şi a pieţei puternic competitive,vânzările Desso au crescut în România şi în 2011 estimează vânzăride peste un milion de euro. Compania olandeză, care vinde prindistribuitori şi dealeri în 100 de ţări, îşi concentrează atenţiape contractele cu companii (50% din totalul businessului), însăvinde şi către persoane fizice (21%), terenuri de sport (20%) şihoteluri, vase de croazieră şi avioane (9%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO