Mediafax.biz Exclusiv

DAAS vede vânzări de 25 mil. euro, în creştere cu 20%

Autor: Cristina Rosca

10.02.2012, 11:20 163

În acest context 2012 urmează a fi cel mai bun an pentru compania care ştie cu circa un an înainte ce se va întâmpla în retail şi HoReCa.

"Estimăm că avansul din acest an va veni în principal de pe segmentul HoReCa, unde vom ataca un segment de piaţă nou, respectiv hotelurile şi restaurantele de trei stele. Pe segmentele de patru şi cinci stele, unde suntem prezenţi de mai mulţi ani, vrem să ne consolidăm portofoliul de clienţi", spune Daniel Mocanu, managing director al DAAS. El mai spune că doreşte să acopere de asemenea segmentele de cantine şi firme de catering.

Se investeşte în continuare în retail

Din totalul cifrei de afaceri, cea mai mare parte, respectiv 16 mil. euro, va proveni din dotarea cu rafturi şi echipament de frig a magazinelor din retail, faţă de 14 mil. euro în 2011.

Piaţa HoReCa (hoteluri, restaurante) va contribui cu 8 mil. euro la cifra de afaceri, faţă de 6 mil. euro anul trecut.Restul va veni din piaţa de mobilă.

În ce ea ce priveşte valoarea pieţelor, Mocanu estimează o stagnare.

"În 2012 şi 2013 valoarea pieţei de frig va fi similară cu cea din 2011, anul cu cel mai mare volum de frig comercial (echipamente frigorifice comerciale, n. red.) din istoria României".

Piaţa de profil a ajuns în 2011 la 42 de milioane de euro, potrivit lui Mocanu. Piaţa echi pamentelor pentru HoReCa a fost anul trecut de 40-45 de milioane de euro, potrivit estimărilor şefului DAAS, care este şi fondatorul companiei care recent şi-a serbat majoratul.

Printre clienţii DAAS pe retail se numără Mega Image, Auchan, Cora, Billa, Carrefour, Kaufland, Lidl, Metro Cash&Carry şi Penny Market.

"Principala direcţie din retailul local este dezvoltarea, pentru că numărul de metri pă traţi de retail la mia de locuitori în România este mult mai mic decât în alte ţări din Europa. Iar noi mergem alături de ei".

Doar anul trecut în retailul modern au fost deschise aproape 150 de magazine, iar pentru acest an primele informaţii indică o creştere a acestei valori.

Retailerii Lidl, Mega Image şi Profi vor investi în acest an 120-150 de mi lioane de euro, potrivit estimărilor ZF, în deschiderea a circa 170 de magazine pe piaţa lo cală, urmând a stabili astfel un nou record de deschideri pentru un singur an în România.

Retailerii au continuat să investească în deschiderea de magazine noi în pofida scăderii comerţului în perioada 2009-2011 cu aproape 20% cumulat.

Ce sunt hot cornerele?

Deschiderile de noi unităţi i-au ajutat pe jucătorii din comerţul modern să îşi menţină afacerile la un nivel similar celui de dinainte de criză.

În ceea ce priveşte piaţa de HoReCa Mocanu spune că principalul element de creştere pe acest segment pentru DAAS au fost hot cornerele instalate tot în magazinele de retail.

Pe segmentul de retail DAAS se ocupă pe lângă dotarea magazinelor cu echipamente de frig comercial, ci şi cu dotarea cu rafturi şi sisteme de depozitare şi cu echipamente pentru Hot Corner (pentru patiserie). De asemenea compania oferă service şi consultanţă pentru produsele de mai sus.

Pentru jucătorii din HoReCa DAAS furnizează bucătării profesionale, baruri profesionale şi echipamente complete de bar şi spălătorii industriale şi curăţătorii chimice.

Printre clienţii recenţi Mocanu enumeră Ramada Piteşti, Hilton Oradea, National Arena şi Hanul Berarilor Elena Lupescu.

Cei mai importanţi competitori ai DAAS România sunt Fresco sau Bilancia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO