Mediafax.biz Exclusiv

Danone plusează la numărul de ferme de vaci şi crede în dublarea consumului de iaurt în cinci ani

Danone plusează la numărul de ferme de vaci şi crede în dublarea consumului de iaurt în cinci ani

Autor: Roxana Petrescu

06.12.2010, 19:21 33

În rest, piaţa bunurilor de larg consum sepregăteşte să piardă circa 2 miliarde de euro, marile scăderivenind din partea segmentului de băuturi şi de bunurinealimentare.

"Anul acesta cred că piaţa iaurturilor va aveao creştere de 4%, aproximativ similară cu cea de anul trecut. Celmai probabil şi anul viitor va avea acelaşi ritm decreştere.

Economia cred că îşi va reveni în a doua partea anulul, dar asta nu înseamnă că dacă oamenii au mai mulţi banivor mânca automat mai mult iaurt", spune Stephane Batoux,directorul general al Danone România, companie care în primele şaseluni a raportat o creştere a vânzărilor de10%.

Dacă cele mai multe pieţe au primit anulacesta o nouă lovitură prin majorarea TVAului, a reduceriisalariilor cu 25% şi a concedierilor din sectorul bugetar, Batouxspune că firma sa a rezistat prin faptul că lansează noi produse,dar şi prin multe promoţii.

"Avem promoţiile 6+2 sau 3+1, ceea ce înseamnăun discount de 25%, adică exact cu cât s-au tăiat salariile.Practic, clienţii pot cumpăra şi acum ceea ce puteau cumpăraînainte de aceste reduceri. Nu este o promoţie pe care am lansat-oîn urma anunţului guvernului, ci pe care am pus-o în practică cuceva vreme înainte. Ştiam că vor veni vremuri grele." Astfel,volumele comercializate au crescut, fără însă ca şeful Danone săprecizeze ritmul de creştere. În plus, reprezentantul companieispune că anual sunt lansate 10 noi produse pe piaţă, mare partedintre acestea luând locul unor alte sortimente care nu mai sunt lafel de cerute.

Un astfel de exemplu este şi laptele Danone,care a ieşit de pe piaţă, în timp ce pe partea de produse lansatese numără Sana, iaurtul Nutriday cu aromă de biscuţi şi Activia MicDejun.

"La sfârşitul anului 2009 aveam 709 deangajaţi, iar acum avem 740 de oameni.Salariile au crescut anulacesta cu circa 5- 10% şi această politică va continua şi anulviitor", a mai precizat Batoux. El nu a precizat care este nivelulsalarial mediu în companie.

Pariu de consum: 10 kg de iaurt în2015

Directorul general al Danone este printrepuţinii executivi care văd evoluţia economiei româneşti dintr-ununghi optimist, precizând chiar că anul 2010 nu a fost unul chiaratât de rău.

"Ce se întâmplă în România nu este un cazizolat. Se poate observa că România a luat măsurile nepopulare mairapid decât au făcut-o alţii şi poate va termina mai repede. Primiicare au luat astfel de măsuri au fost grecii, apoi România, iaracum vedem cazurile care se întâmplă în Irlanda, Spania sau Portugalia", spune Batoux.

Mai mult, dintre toate ţările europene,România se află la coada clasamentului când vine vorba de consumulde iaurt pe cap de locuitor, ceea ce din nou creează premise destulde sănătoase pentru creşterea pieţei deprofil.

"În România vorbim de un consum de patrukilograme pe cap de locuitor, în timp ce în ţări precum Olanda sauFranţa acesta ajunge la 35-38 de kilograme anual. Mai este unpotenţial uriaş de creştere, dar acest lucru nu se va întâmpla încâtiva ani. Pariul meu este că poate în 2015 se va ajunge la unconsum de 10 kilograme pe cap de locuitor, în contextul în carealimentaţia sănătoasă începe să prindă din ce în ce mai multteren", crede Batoux.

10% pentru export

Ţinând cont de aceste estimări privindevoluţia pieţei, planurile Danone România pentru următorii 3 anisunt destul de ambiţioase şi prevăd atât creşterea numărului deferme cu care compania are parteneriate, dar şi creştereacapacităţii de producţie din Bucureşti.

"Planul nostru este acela de a creşte numărulde ferme de vaci cu care lucrăm, de la 70, câte avem în prezent, la100 în următorii trei ani. Totodată, capacitatea de producţie aunităţii va creşte. În prezent, aceasta este de circa 100.000 detone anual. Numai în ferme, investiţia se va ridica la circa 2-3milioane de euro pe an", spune reprezentantul Danone România.Potrivit acestuia, laptele produs acum în fermele din România estemai scump decât cel produs în ţările vest-europene, tehnologia şidimen siunile încă mici ale acestor unităţi fiind principaliifactori care explică această situaţie.

"De la 200 de vaci în sus pe fermă poţi sădevii eficient", spune directorul DanoneRomânia.

Batoux a mai precizat că 95% din lapteleprocesat de fabrica din Bucureşti este produs local, de fermele pecare compania le ajută să se modernizeze, restul de 5% fiind adusdin Ungaria.

Pe de altă parte, cea mai mare parte aproducţiei de produse lactate este consumată în România, Danoneavând o cotă de piaţă de peste 60% pe piaţaiaurturilor.

"Exportăm circa 10% din producţia noastră, unnivel care a rămas constant în ultimii doi ani. Fabrica de laBucureşti este proiectată pentru o piaţă de 47 de milioane delocuitori. Astfel, în afară de România, produsele fabricate înBucureşti ajung şi în Serbia, Croaţia, Moldova, Bosnia, Albania şiGrecia", spune şeful Danone România.

Anul trecut cifra de afaceri a Danone aînregistrat un avans de 3% în lei, la 434,6 mil.lei (circa 103,4mil. euro), nivel care a propulsat compania pe primul loc în topulcelor mai mari producători de lactate după cifra de afaceri, înfaţa Friesland, producătorul brandurilor Milli şiNapolact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO