Mediafax.biz Exclusiv

Decathlon apasă acceleraţia pentru a ajunge la zece magazine

Decathlon apasă acceleraţia pentru a ajunge la zece magazine

Autor: Cristi Moga

19.09.2011, 17:27 415

Magazinul din Constanţa va fi ridicat în cadrul proiectului TOM, iar cel din Craiova este parte a proiectului Electroputere Parc, a cărui primă fază de dezvoltare va fi livrată în luna noiembrie a acestui an.

Pentru magazinele din Piteşti şi Timişoara, Decathlon a început recrutările de personal după ce a stabilit terenurile unde vor fi construite magazinele.

"La Piteşti vom deschide un magazin în proiectul în care este magazinul Carrefour (Jupiter City - n.red.), iar în Timişoara magazinul va fi construit lângă hipermarketul Real din nordul oraşului.Avem negocieri şi pentru un viitor magazin în Ploieşti, unde analizăm două-trei terenuri în nordul oraşului, în apropierea magazinului Carrefour", a declarat Fabrice Beschu, country manager al Decathlon.

În acest an compania a deschis până în prezent un singur magazin, în Bucureşti, după un 2010 cu patru inaugurări.

Aşteptaţi în nordul Capitalei

În afara acestor oraşe o miză importantă pentru extinderea Decathlon o reprezintă nordul Capitalei, după ce compania franceză are deja magazine în restul punctelor cardinale de pe harta Bucureştiului, respectiv în Militari Shopping (vest), Grand Arena (sud) şi într-un retail park de pe bulevardul Theodor Pallady (în est).

Cea mai logică soluţie de extindere în nordul Capitalei ar fi zona comercială Băneasa, dar până în prezent nu s-a ajuns la o înţelegere între Decathlon şi firma controlată de Gabriel Popoviciu.

"Decathlon este un brand pe care ni-l dorim în cadrul proiectului şi analiză m variantele pentru a găsi cea mai bună soluţie de integrare", spunea recent pentru ZF Ali Ergun Ergen, CEO al Băneasa Developments.

Decathlon a înregistrat anul trecut pe piaţa locală afaceri de aproape 44 de milioane de euro, atât prin reţeaua de magazine, cât şi printr-o unitate de producţie din Timişoara.

Astfel, Decathlon deţine în România atât firma Roumasport, care a realizat vânzări de 18,2 milioane de euro anul trecut, cât şi Madiron Prod, înregistrată în Timişoara, firmă cu venituri de 25,6 milioane de euro în 2010.

Ţinta: 20 de magazine în zece ani

Intenţia francezilor este de a ajunge în decurs de zece ani la o reţea de 20 de magazine pe piaţa locală, ceea ce înseamnă că vor ataca în următoarea perioadă şi oraşele cu o populaţie de circa 200.000 de persoane.

Compania operează magazine cu dimensiuni de la 2.000 de metri pătraţi la 10.000 de metri pătraţi, astfel că are posibilitatea să se adreseze şi unor pieţe mai mici. La nivel local compania concurează în primul rând cu reţelele Intersport şi Hervis, dar acestea au un format mai mic şi sunt prezente preponderent în malluri, în timp ce Decathlon preferă big-box-urile din parcuri comerciale.

Anul trecut cele trei companii au avut vânzări cumulate de circa 50 de milioane de euro. Pe piaţa articolelor sportive un rol important îl joacă şi reţelele de hipermarketuri, care au raioane extinse cu astfel de produse.

Decathlon are la nivel mondial o reţea de aproape 600 de magazine, dintre care circa 250 se află în Franţa. Compania face parte din grupul controlat de familia Mulliez, care mai deţine pe piaţa locală şi reţelele Auchan, Kiabi sau Leroy Merlin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO