Mediafax.biz Exclusiv

Europharm Distribuţie depăşeşte prognoza de creştere şi ajunge la un plus de 50%

Europharm Distribuţie depăşeşte prognoza de creştere şi ajunge la un plus de 50%

Autor: Ioana David

12.12.2010, 18:16 38

Amavut ca obiectiv o creştere a cifrei de afaceri cu 35% (în 2010 -n. red.) şi estimăm că vom depăşi estimările şi vom termina cu ocreştere de peste 50% comparativ cu 2009. Dezvoltareaportofoliului, creşterea numărului de produse vândute la fiecarefarmacie şi a volumului de vânzări sunt câteva elemente care augenerat aceste rezultate", a spus Margareta Mareş, director generalal Europharm Distribuţie.

Companiile din industria de medicamente aufost susţinute anul acesta de creşterea întregii pieţe care înprimele nouă luni ale acestui an a avut un avans de 24,2%, conformultimelor informaţii furnizate de compania de analiză şi cercetarede piaţă Cegedim România.

Creşte ponderea medicamentelor fărăreţetă

Europharm Distribuţie este controlată decompania britanică GlaxoSmithKline (GSK) care la începutul anilor2000 a pa ra fat prima tranzacţie importantă din in dustrie, prinpreluarea grupului de firme Eu ropharm, din care mai făceau parte ofabrică şi o reţea de farmacii. Farmaciile au fost vândute în 2005către Sensiblu (parte a grupului A&D Pharma). GSK a avut lanivel mondial afaceri de aproape 22 mld. lire (26 mld. euro) înprimele nouă luni ale acestui an. Ro mânia este singura ţară dinlume în care com pania britanică are o reţea dedistribuţie.

În ceea ce priveşte fabrica de la Braşov, GSKşi-a propus o creştere de 330% a exporturilor anul acestacomparativ cu 2009 pe fondul demarării producţiei unor noimedicamente. La Braşov, GSK produce vitamine şi minerale,analgezice (produse contra durerii), antipiretice (produse pentruscăderea febrei), tratamente pentru sistemul gastrointestinal,sistemul respirator şi sistemul nervoscentral.

În legătură cu rezultatele EuropharmDistribuţie, Margareta Mareş a precizat că pe segmentul de retail(vânzările prin farmacii) compania va avea un plus de peste 65%, întimp ce livrările prin spitale vor scădea cu 7% în 2010.Medicamentele care se eliberează fără prescripţie medicală(OTCurile) generează în 2010 în jur de 20% din cifra de afaceri, întimp ce pentru 2011 compania şi-a propus creşterea procen tului la30%.

O piaţă pe care criza nu a lăsat încăurme

"În perioada ianuarie-octombrie 2010,Europharm Distribuţie a ocupat locul 5 în topul distribuitorilordin România, cu o cotă de piaţă totală de 8,1%. În luna octombrie2010, compania a urcat un loc în clasamentul distribuitorilor şis-a clasat pe poziţia a patra, cu o cotă de piaţă de 9,2%", a spusMargareta Mareş, care a citat dateleCegedim.

Ea a adăugat că pe segmentul de retail cota depiaţă a distribuitorului a urcat la 9,93% în octombrie, ceea ceclasează compania pe locul trei în topul distribuitorilor pentruacest segment de piaţă.

Compania operează 11 depozite pentruactivitatea de distribuţie şi trei depozite pentru serviciilogistice, cu peste 400 de angajaţi. Anul acesta, compania ainvestit într-un depozit nou de serviciilogistice.

Piaţa de medicamente, care rulează anual 8mld. lei (aproape 2 mld. euro), ar putea creşte în 2011 cu peste10-15% (în lei), potrivit estimărilor principalilorjucători.

De la debutul crizei economice, piaţa nu a datsemne de încetinire, fiind una dintre puţinele industrii imune,însă în tot acest timp jucătorii au vorbit despre termenele lungila care sunt plătiţi şi despre faptul că nu sunt suficienţi banipentru domeniul sănătăţii.

Pe segmentul distribuţiei farma activeazăfirme precum Mediplus, Farmexpert, Farmexim, Europharm, Fildas,Polisano, ADM Farm.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO