Mediafax.biz Exclusiv

Eximtur Cluj şi-a majorat vânzările cu 2% anul trecut, pe fondul creşterii turismului de afaceri

Autor: Liviu Iancu

02.03.2011, 11:53 15

"Cifra de afaceri a crescut cu 2%, de la 113,3 milioane lei în2009 la 115,68 milioane lei anul trecut. Am avut o creştere de 10%la turismul de business şi la ticketing, o majorare de 5% laturismul extern şi o scădere de 20% la turismul intern", a declaratagenţiei MEDIAFAX Lucia Morariu, directorul general al Eximtur.

Ea a adăugat că începând din luna octombrie a anului trecut s-aconstatat o "revenire solidă" a turismului de business şi avânzării de bilete de avion.

Tendinţa se menţine şi pentru începutul acestui an, cele douăcatergorii de turism înregistrând, în cazul agenţiei clujene, ocreştere de 20% în luna ianuarie.

De asemenea, plecările turiştilor români în străinătate auînregistrat în ianuarie 2011 o creştere cu 15%, comparativ cu lunasimilară a anului trecut.

"Vânzările de bilete de avion şi-au revenit datorită diminuăriicrizei economice în străinătate. Dacă mesajele care vin din zonapolitică sunt bune, ne putem aştepta pentru acest an la creşteri de5-15% ale afacerilor agenţiilor de turism", a spus Morariu.

Firma are 14 agenţii proprii, ultima dintre ele fiind deschisăîn vara anului trecut la Constanţa. În luna ianuarie a acestui anau fost deschise şi primele două agenţii cu franciză Eximtur, laMediaş şi Iaşi.

Agenţia a avut anul trecut circa 200.000 de clienţi, în creşterecu 10% faţă de anul precedent. În schimb, valoarea pachetelorcumpărate s-a redus comparativ cu anul 2010.

Lucia Morariu crede că, odată cu evenimentele politice dinnordul Africii, va creşte presiunea pe celelalte destinaţii, ceeace va duce la majorări ale tarifelor sau la reducerea număruluiofertelor speciale şi la înlocuirea acestora de către turoperatoricu cele de tip catalog.

Eximtur Cluj s-a clasat pe locul doi din punct de vedere alcifrei de afaceri înregistrate în 2009, la o diferenţă de 8milioane de lei de locul 1, agenţia Heppy Tour.

Pe locul 3 s-a clasat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioanede lei în 2009, urmată de Marshal Turism (66,1 milioane lei) şiAccent Travel & Events (57,5 milioane de lei).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO